مصادیق «مسدود شدن» وبلاگ‌ها از زبان مدیر پارسی بلاگ

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۰

وبنا – سیدمحمدرضا فخری، مدیر سرویس دهنده وبلاگ “پارسی بلاگ” گفت: اگر یک وبلاگ نویس خلاف قوانین انتشار رایج در کشور مطلبی را منتشر کند، ‌شورای تعیین مصادیق مجرمانه آدرس آن را به بلاگ سرویس اطلاع می‌دهد تا دسترسی کاربر مسدود شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مدیر پارسی بلاگ در گفت و گو با ایسنا درباره رعایت قوانین انتشار متن در فضای مجازی وبلاگ ها گفت: انتشار متن در وبلاگ، تفاوت ماهوی با انتشار آن در سایت یا روزنامه‌ها ندارد و قوانین آنها مشابه است.

محمدرضا فخری با بیان این که تنها تفاوت وبلاگ‌نویس ها با نویسندگان سایت ها و روزنامه‌ها در این است که هویت آنها می‌تواند روشن نباشد، گفت: قوانین در هر صورت باید اجرا شوند. مثلا نویسنده وبلاگ نباید مطالبی بنویسد که حاوی توهین به اشخاص حقیقی با حقوقی باشد، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف عفت عمومی هم نباید صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همه سایت ها و ارائه دهندگان خدمات وبلاگ در تمام دنیا یک سری قوانین را برای استفاده از خدماتشان تعیین می‌کنند، گفت: ماهم در شرایط استفاده از خدماتمان به قوانین جمهوری اسلامی ایران در رابطه با انتشار در اینترنت اشاره کرده‌ایم و طبیعتا بدون پذیرش این رضایتنامه، افراد نمی توانند از خدمات ما استفاده کنند.

فخری ادامه داد: در صورتی که شخص از قوانین ابتدایی عضویت در سایت تخطی کند خود ما می توانیم دسترسی او را محدود کنیم، با این وجود در صورت انجام هرگونه عمل خلاف قوانین،‌ شورای تعیین مصادیق مجرمانه، موارد را کتبا به ما اعلام می‌کند تا ما دسترسی کاربر را محدود کنیم.

فخری در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال پیش آمده است که شورا مستقیما اقدام به فیلتر کردن یک وبلاگ کند و سپس در این مورد به بلاگ سرویس اطلاع دهد؟ گفت: تا دو سال پیش که ارتباطی بین ما و شورا وجود نداشت این اتفاق می‌افتاد اما در حال حاضر به جز موارد بسیار فوری که احتمال می رود تا در جریان قرار گرفتن بلاگ سرویس،‌ مشکلاتی ایجاد شود، ‌معمولا مسدود شدن دسترسی از طریق سرویس دهنده‌ها صورت می‌گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *