رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی در دستور کار وزارت ارشاد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۰

وبنا – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فضای اینترنت، نظارت بر فعالیت سایت‌های اینترنتی و رتبه‌بندی آن‌ها را در دستور کار قرار داده است که در این راستا رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی هم‌زمان با روز رایانه پاک آغاز شد.
به گزارش (ایسنا)، در نشست سالانه روز رایانه پاک که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، از نسخه عربی و انگلیسی کتاب «چگونه از کودکان در فضای مجازی صیانت کنیم» رونمایی و تولید ۶۰ قسمت پویانمایی با موضوع فناوری اطلاعات از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
عیسی زارع پور٬ رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: باید در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در راستای رایانه پاک حرکت و بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.
وی با بیان اینکه اینترنت بحث زمان را از بین برده و حجم بسیار انبوهی از اطلاعات را در مدت زمان بسیار کم از طریق شبکه در اختیار همگان قرار می‌دهد ابراز کرد: محتوای مبادله شده در این شبکه امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است و باید گفت نگرانی غرب از وضعیت فعلی اینترنت از جنبه خشونت و مسائل پورنوگرافی برای کودکان است و در کشورمان این نگرانی برای آحاد جامعه وجود دارد.
او ادامه داد: بر این اساس اقداماتی در راستای ساماندهی این فضا و نظارت برآن و نیز رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همه کشورها در چند سال اخیر و با توجه به توسعه شبکه‌های اینترنتی بحث محتوای سالم در محیط و فضای مجازی است و با توجه به ویژگی‌هایی که رسانه‌های دیجیتال دارند، کنترل‌پذیری این فضا را سخت‌تر شده است ولی مهم‌ترین موضوع در این زمینه بحث در اختیار قرار دادن محتوای سالم است.

به نقل از تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *