جشنواره تولید محتوای الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۵

وبنا – به گزارش آموزش نیوز جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ در سطح شهر تهران برگزار می گردد.
این جشنواره برای اولین بار در زمینه کتب متوسطه اعم از نظری ، فنی حرفه ای، و کار دانش با شرکت تمامی همکاران و دانش آموزان که توانایی تولید محتوای الکترونیکی را دارند برگزار خواهد شد. کلیه نرم افزارهای آموزشی چند رسانه ا ی (Multimedia) در زمینه کتب درسی کلیه پایه ها و رشته های تحصیلی متوسطه شاخه نظری ، کار دانش و فنی حرفه ا ی که به نوعی به امر آموزش کمک می کند ، قابل ارائه در جشنواره می باشد.

شرکت کنندگان در جشنواره ، اثر خود را برای شرکت در جشنواره حداکثر تا تاریخ ۱/۱۲/۸۵ به کارشناس IT متوسطه در منطقه تحویل نمایند. آثار پس از جمع آوری در منطقه مورد بررسی قرار گیرد و آثاری که شرایط شرکت در جشنواره را دارا می باشند حداکثر تا تاریخ ۱۰/۱۲/۸۵ به دبیر خانه مرکزی تحویل گردد. دبیرخانه مرکزی واقع در پژوهشکده فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، پس از بررسی آثار ارسالی از ستادهای منطقه ا ی ، به معرفی آثار برگزیده خواهند پراخت و به آثار برتر هدایایی ارزنده همراه با تقدیر نامه اعطاء خواهد شد.

نرم افزارهای تولیدی به دو شکل چند رسانه ا ی آموزشی و وب سایت آموزشیزیر قابل ارائه در جشنواره است:

اهداف جشنواره
۱- استفاده از تجربیات معلمین و دبیران مجرب به منظور حرکت در راستای بهره گیری از شیوه های نوین تدریس
۲- استفاده از پتانسیل موجود در آموزش و پرورش جهت تولید نرم افزارهای آموزشی
۳- ترغیب و تشویق معلمان ، دبیران و دانش آموزان به مشارکت فعال در امر ساخت و استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی
۴- ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی و رشد استعدادهای دبیران و دانش آموزان
۵- شناسایی و تقدیر از طراحان و مبتکران عرصه تولید و محتوای الکترونیکی
۶- افزایش و تقویت روحیه خود باروری در دبیران و دانش آموزان ، با هدف رشد و بالندگی نیروهای خلاق و نوآور
۷- تعمیم و توسعه آموزش به شیوه الکترونیکی (eleaning)
۸- اشاعه و فرهنگ استفاده از IT در امر آموزش
۹- تلفیق شیوه هی سنتی آموزش با روش هی نوین

شریط ارسال آثار: تمام یا بخشی از یک کتاب درسی دوره متوسطه را شامل شود. – شامل یک پروژه آموزشی مرتبط با یک کتاب درسی باشد(کمک آموزشی باشد) – قبلاً در جشنواره یا همایش دیگری ارائه نشده باشد ( در صورتیکه قبلاً ارائه شده باشد باید با تغییرات اساسی و قابل توجه ارائه گردد)

محورهای مورد نظر در ارزشیابی آثار در این جشنواره بدین شرح است : موجب تسهیل در امر آموزش گردد. – ایجاد انگیزه در فراگیر نموده و جذاب باشد. – در تهیه آن خلاقیت به کار رفته باشد و زمینه خلاقیت و شکوفایی دانش آموزان را فراهم نماید. – محتوای تهیه شده حتی المقدور بر آموزش برنامه ای استوار باشد. – امکان ارزشیابی از فراگیر را داشته باشد.

معیارهی فنی این جشنواره : اثر به صورت چند رسانه ا ی و یا صفحات وب ، بر روی CD تحویل گردد. – به سرعت قابل دسترسی باشد. – راهنما داشته باشد. – نصب آن آسان باشد. – از امکانات صدا گذاری ، گرافیک ، رنگ مناسب و …. برخوردار باشد. – از تصاویر ، انیمیشن ، فیلم و …. استفاده شود. – امکان ارتباط قسمتهای مختلف با یکدیگر فراهم باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *