وزیر ارشاد، بی‌خیال ساماندهی شوید

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۵

وبنا – پس از چند روز از آغاز به کار سایت ساماندهی که قرار است محلی باشد برای ثبت نام سایت ها و وبلاگ ها در وزارت ارشاد، برخی از مدیران سایت های اینترنتی در این خصوص اطلاعیه صادر کرده اند و یا در مصاحبه های جداگانه نگرانی های خود را از اجرای این طرح اعلام کردند. در ادامه نوشته سید محمد علی ابطحب را می خوانید از سایت وب نوشت ها.

وب نوشته ها : “اخیراً وزارت ارشاد از صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌ها خواسته است که در سایت ساماندهی ثبت‌نام کنند و گرنه در پایان موعد مقرر با آنان برخورد می‌شود. آقای وزیر ارشاد هم در توضیح این مسئله گفته است، فقط می‌خواهیم صاحبان این رسانه مشخص باشند تا اگر اتهامی می‌زنند قابل تعقیب باشد. در این مسئله که این روزهامهمترین مسئله اهالی وبلاگ شده است چند نکته ضروری است.
۱ – اساساً اتهام‌های اخیر که باعث نگرانی دولت شده، هیچ‌کدام در وبلاگ‌های وبلاگ‌نویسان عادی نبوده است. عمده‌ترین اتهام در حوزه طرفداران آقای قالیباف و آقای احمدی‌نژاد به‌وجود آمد که علیه یکدیگر اتهام‌زنی آغاز کردند. هر دو دولتی و هر دو از یک جناح که به‌هر‌دلیل با هم نمی‌سازند. وبلاگ‌های عادی چه اطلاعاتی دارند که اعلام کنند؟ تاوان مسئله برخوردهای درون جناحی را به چه دلیل باید وبلاگ‌نویسان عادی بدهند؟ تازه اگر ۲ نفر وبلاگ‌نویس عادی ناشناس چیزی بنویسند که تاثیری در جایی ندارد.
۲ – این قانون با توجه به اهمیت و بافت اینترنت که عالم”مجازی” نام گرفته حتماً قابل اجرا نیست. مصوبه‌ای که نشود اجرا گردد، حرمت قانون را در جامعه از بین می‌برد. دولت باید بیش از دیگران مواظب حرمت قانون باشد.
۳ – طبیعی است اگر کسانی از این طرح استقبال کنند و یا حتی به اجبار نام‌نویسی نمایند، وبلاگ‌نویسان داخلی هستند. امکان فنی برخورد با وبلاگ‌نویسان خارجی که وجود ندارد. خود آقایان بهتر از ما می‌دانند که راه‌های مختلفی برای شناسایی و کشف وبلاگ‌نویسان داخلی هست. نتیجه عملی این کار این می‌شود که وبلاگ‌نویسان داخلی محدود می‌شوند و وبلاگ‌نویسان خارجی جسورتر و خوانندگان نیز به اجبار به وبلاگ‌نویسی فارسی افراد خارج از ایران روی می‌آورند.
۴ – وبلاگ‌نویسی دفتر خاطرات شخصی افراد است. اگر رسانه هم بود باید برای کنترل آن قانون نوشته شود. با مصوبه دولت نمی‌توان حقوق رسمی پذیرفته‌شده در قانون اساسی را محدود کرد. حتماً اگر نخواهند سیاسی عمل کنند هیات تطبیق قوانین مجلس باید این مصوبه دولت را رد کند.جناب وزیر ارشاد، بهتر است بی‌خیال شوید. آن‌هایی که در دعوای قدرت مشکل‌آفرینی می‌کنند که خودی هستند. آن‌ها را شناسایی کنید و وبلاگ‌نویسی ‌نوپای فارسی را آسیب نزنید.”

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *