شکایت سایت «بازتاب» از وزارت ارشاد به دلیل نقض قانون اساسی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۵

وبنا – پیرو اطلاعیه‌ای منسوب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر غیرقانونی اعلام کردن فعالیت سایت «بازتاب»، نماینده حقوقی سایت «بازتاب»، ضمن غیرقانونی دانستن این اقدام وزارت ارشاد، اعلام کرد، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

بنا بر اظهار نماینده حقوقی سایت بازتاب، علاوه بر اشکالات عمده حقوقی آیین‌نامه فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، اعلام غیرقانونی بودن فعالیت سایت بازتاب، http://www.baztab.com کاملا غیرقانونی است.
نماینده حقوقی سایت بازتاب توضیح داد: در اطلاعیه وزارت ارشاد، سایت بازتاب به اقداماتی از قبیل نشر اکاذیب و افترا و توهین متهم شده که تشخیص آن بر عهده دستگاه قضائی است و با توجه به شکایات متعدد دستگاه‌های دولتی علیه سایت بازتاب به دستگاه قضائی ـ که هیچ یک تاکنون اثبات نشده است ـ احراز این اتهامات، خارج از اختیارات وزارت ارشاد و دولت بوده و بازتاب، حق پیگیری تخلفات مسئولان وزارت ارشاد را از مراجع صالحه قضائی محفوظ می‌داند.

در زمینه اتهامات مربوط به امنیت کشور نیز بنا بر قانون، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارد که این دبیرخانه نیز تخلفی از سایت بازتاب را اعلام نکرده است.
وی تأکید کرد: با توجه به آن‌که اعتبار آیین‌نامه‌های مصوب هیأت وزیران در قانون اساسی بسته به تأیید مجلس شورای اسلامی است و ریاست مجلس به دلیل اشکالات متعدد حقوقی و تناقض این آیین‌نامه با قانون اساسی تاکنون آن را تأیید نکرده است، کارگروه تعیین مصادیق پایگاه‌های غیرمجاز اینترنتی، غیرقانونی و بی‌اعتبار بوده و احکام آن نیز فاقد مشروعیت است.

نماینده حقوقی سایت «بازتاب» در پایان با اعلام فاقد ارزش بودن اطلاعیه یادشده، از شکایت سایت «بازتاب» به دیوان عدالت اداری علیه کارگروه یادشده و شکایت از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به دلیل نشر اکاذیب و افترا به سایت «بازتاب» به دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

کارگروه تعیین مصادیق پایگاه‌های غیرمجاز اینترنتی: فعالیت بازتاب غیرقانونی است.

دبیرخانه‌ کارگروه تعیین مصادیق پایگاه‌های غیرمجاز اینترنتی این کارگروه با توجه به:
‌‌١- مفاد بند (ث) ماده‌ ‌‌٧ آیین‌نامه‌ی ساماندهی فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مصوب ‌‌٢٩/۵/٨۵ مبنی بر ممنوعیت هر گونه اقدام علیه قانون اساسی و یا تفرقه‌افکنی و خدشه در وحدت و وفاق ملی و استقلال و تمامیت ارضی و یا القای بدبینی و ناامیدی در مردم نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام
‌‌٢- مفاد بند (خ) همان آیین‌نامه مبنی بر ممنوعیت توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی‌‌
ـ مفاد بند (ژ) همان آیین‌نامه مبنی بر ممنوعیت نشر اکاذیب و افترا

و با توجه به کثرت مطالب مشتمل بر تخلفات فوق در پایگاه اطلاع‌رسانی بازتاب این پایگاه را مصداق پایگاه‌های غیرمجاز اینترنتی دانست و ادامه‌ی هر گونه فعالیت این پایگاه را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

نقل از بازتاب

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *