بالاترین نوروزی و برترین سایت گردآورنده‌ی لینک

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۸۶

وبنا – سایت بالاترین در زمینه سایت های گردآورندهی لینک در topmedia اول شد. سایت بالاترین نیز به مناسبت نوروز لوگوی خود را تغییر داده است.
محسن حاتمی – بالاترین، http://www.balatarin.info گرته‌برداری هوشمندانه‌ای از تجربه موفق سایت انگلیسی‌زبان digg است. در بالاترین، مجموعه‌ای از کاربران داوطلب، به مطالبی که آن‌ها را باارزش می‌دانند لینک می‌دهند. این لینک‌ها ابتدا در صفحه‌ای نمایش داده می‌شوند که صفحه‌ی اصلی سایت نیست و عنوان «لینک‌های تازه» برای آن انتخاب شده است. در صورتی که تعداد ِ مشخصی از کاربران بالاترین به هر یک از لینک‌های این صفحه رای مثبت بدهند، آن لینک از صفحه‌ لینک‌های تازه به صفحه‌ی اصلی سایت، صفحه «لینک‌های داغ»، منتقل می‌شود. به این ترتیب، به کمک یک دموکراسی مجازی، جذاب‌ترین مطالبی که در اینترنت ایرانی منتشر شده است دست‌چین می‌شود. ویژگی دیگر بالاترین، استفاده از «ابربرچسب‌ها» برای دسته‌بندی مطالب است. این دو ویژگی در مجموع باعث شده تا بالاترین به عنوان یکی از اولین تجربه‌های ایرانی در گستره‌ وب۲ شناخته شود. مهدی یحیا‌نژاد و عزیز آشفته، کار طراحی و راه‌اندازی بالاترین را انجام داده‌اند و در حال حاضر هم مدیریت آن را بر عهده دارند.

بعد از بالاترین، سایت «هفتان» http://www.haftan.com که به‌طور تخصصی در حوزه‌های ادبی، هنری و رسانه‌ای فعالیت می‌کند، بیشتر از دیگر رقیبانش مورد اقبال کارشناسان قرار گرفت. «صبحانه» http://www.sobhaneh.org و «تودی‌لینک» http://www.todaylink.ir هم انتخاب‌های بعدی اولین مرحله از نظرسنجی هفت‌سنگ در حوزه‌ سایت‌های گردآورنده‌ی لینک بودند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *