اسامی وب سایتهای برتر دولتی را اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۷

وبنا – پرهام باغستانی – شورای عالی اطلاع رسانی بعد از چندین ماه وقفه بالاخره اسامی وب سایتهای برتر دولتی را اعلام نمود. درطرح ارزیابی و داوری برترین جایگاههای دولتی وب سایت شهرداری تهران حائز رتبه اول شد. طرح ارزیابی و داوری برترین جایگاه که مهر ماه سال گذشته و در کنار جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگزار گردید دوم مرداد ماه اسامی برندگان خود را در پنج بخش اعلام نمود:


بخش طراحی:
۱. مرکز گسترش فناوری اطلاعات www.magfa.com
۲. بانک صنعت و معدن www.bim.ir
۳. مجلس شورای اسلامی www.majilis.ir


بخش محتوا:
۱. سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور www.gsi.ir
۲.راه آهن جمهوری اسلامی ایران www.rajatrains.com
۳. مجلس شورای اسلامی www.majilis.ir

بخش کاربر پسندی:
۱.راه آهن جمهوری اسلامی ایران www.rajatrains.com
۲. هیچ سازمانی موفق به کسب رتبه دوم نشد .
۳. سازمان امور اقصادی آذربایجان شرقی و یزد www.ag-daraii.gov.ir / www.yazd-mefa.gov.ir
( سایت آذربایجان شرقی غیر قابل دسترسی و سایت یزد نیز از سوی سرویس دهنده مسدود شده بود . !)


بخش خدمات:
۱. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران www.post.ir
مخابرات استان خراسان شمالی www.tci-khn.ir و مخابرات استان سمنان با آدرس www.semnantelecom.ir قابل تقدیر شناخته شدند .

 در معیار خدمات رتبه‌ی اول را کسب کرد و شرکت مخابرات استان خراسان شمالی و شرکت مخابرات استان سمنان قابل تقدیر شناخته شدند.


بخش فناوری:
۱. بنیاد شهید و امور ایثارگران www.isaar.ir ( در دسترس نمیباشد ! )
۲. بانک مرکزی www.cbi.ir
۳.  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران www.idro.org


در بخش تعامل نیز هیچ یک از جایگاه های دولتی حائز رتبه نشدند ولیکن سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان و سازمان آب و فاضلاب استان تهران، قابل تقدیر شناخته شدند. که این موضوع نشان از ضعف وب سایتهای دولتی در اجرای دولت الکترونیک می باشد .

همچنین حجت‌الاسلام سعید سالاریان – معاون شورای عالی اطلاع رسانی – در این مراسم با اشاره به این که بسیاری از سفرهای درون شهری و برون شهری مردم برای خدمت‌گیری از دولت و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز صورت می‌گیرد، گفت: دبیرخانه شورا با هدف تشویق و ترغیب دستگاه‌های دولتی به عرضه‌ی اطلاعات و خدمات به مردم از طریق وب به طراحی جایزه بزرگ وب اقدام کرده است و این گامی کوچک ولی نوآورانه در راستای تشویق برای رسیدن به این آمادگی است.
وی ادامه داد: جایزه‌ی بزرگ وب در ایران دارای سابقه‌ی چندانی نیست، اختصاص این جایزه به دولتی‌ها از آن جهت ضروری به نظر رسید که خدمات‌رسانی به مردم از اولویت‌های یک حکومت مردم سالار و از ملاک‌های اصلی ارزیابی دولت است.


او با اشاره به این که این طرح نخستین بار به همت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، ستاد تبصره ۱۳ و با پشتیبانی علمی دانشگاه تهران انجام پذیرفت اظهار کرد: در این طرح ۱۸۶ سازمان دولتی کشور در شش معیار شامل محتوا، تعاملی بودن، خدمات، تکنولوژی، طراحی و کاربرپسندی به صورت مستقل مورد ارزیابی قرار گرفتند و نهایتا سه دستگاه برتر در هر بخش مشخص شدند. وی همچنین اظهار کرد: در این بین تعدادی از وبگاه‌های کارا و موثر نیز وجود داشت که به رغم توانمندی‌هایی که در بخش‌های مختلف داشتند در بین سه وبگاه برتر قرار نگرفتند و رتبه‌ای پایین‌تر کسب کردند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *