بالاترین و امکانات جدید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۷

وبنا – در طول چند هفته گذشته که سایت بالاترین به دلیل حمله هکر ها با مشکل مواجه شده بود. مدیران سایت بالاترین با استفاده از وبلاگ بالانرین و خروجی که از طریق آر آس آس امکان مشاهده آن وجود داشت و همچنین با استفاده از دیگر ابزار رایج در وب ۲ به اطلاع رسانی در این خصوص پرداخته اند.


ساعاتی پیش مطلبی با عنوان “بالاترین و امکانات جدید” در این وبلاگ منتشر شده است که نشان از راه اندازی کامل سایت بالاترین در چند روز آینده دارد. در ادامه متن کامل این نوشته به نقل از وبلاگ بالاترین برای اطلاع عمومی منتشر می شد.


“با تشکر از صبر و حوصله همه شما دوستان بالاترین همانطور که وعده داده بود بازگشت. خبر‌ خوب ما برای شما این است که اطلاعات دیتابیس بالاترین (تا چند ساعت قبل از حمله) از بک‌اپ های بالاترین بازگردانده شده و صدمه ای از این لحاظ به بار نیامده است. عمده خسارات وارده به بالاترین مربوط به تصاویر و فایل‌هایی است که خارج از دیتابیس بالاترین نگهداری می‌شدند، از جمله عکس‌های مربوط به موضوعات داغ و تصویر شخصی (آواتار) هر کاربر. ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا قسمتی از این اطلاعات را از بک‌آپ های قدیمی بالاترین استخراج کنیم اما با توجه به حجم کار ترجیح می‌دهیم بیشتر وقت را برای بهبود کد جدید بالاترین صرف کنیم. برای همین تقاضا داریم که در اولین فرصت ممکن عکس‌های پروفایل خود را تجدید کنید.


کد بالاترین از چندین ماه گذشته در حال بازنویسی و به روزرسانی برای استفاده از آخرین نسخه‌های نرم‌افزارهای به کار رفته بود که این تعطیلی اجباری و ناخواسته این فرصت را داد تا ما کلا کد بالاترین را به نسخه جدید ریلز و روبی (پلتفرم و زبانی که بالاترین با آن نوشته شده است) ارتقا داده و امکانات جدیدی اضافه کنیم. در مورد امکانات جدید در ادامه توضیح مختصری خواهد آمد اما قبل از پرداختن به آن لازم است یادآوری کنیم که ممکن است در نسخه جدید به مشکلات کوچکی در گوشه و کنار بربخورید که خواهش می‌کنیم آنها را در زیر همین مطلب یا از طریق ای‌میل به ما اطلاع دهید تا در اولین فرصت رفع شوند.


امکانات جدید در بالاترین:
مرتب سازی لینک‌های تازه به طرق مختلف: در صفحه لینک‌های تازه می‌توانید لینک‌ها را براساس امتیاز، زمان ارسال و یا تعداد نظرات مرتب کنید.
ویرایش لینک‌های ارسالی: از طریق صفحه لینک‌های خودتان می‌توانید تمام لینک‌های ارسال شده که هنوز داغ نشده‌اند را تا ۴ ساعت ویرایش کنید.
جستجو بر حسب دامنه خاص و یا برچسب
نمایش زمان ارسال و زمان داغ شدن یک لینک در صفحه مربوط به لینک
بهینه سازی و تغییراتی در ساختار فید‌های بالاترین
نشان دادن دلیل بسته شدن حساب کاربری به خود کاربر
نشان دادن دلیل ممنوعیت وب سایت برای شفافیت بیشتر
نشان دادن لینک تکراری در صفحه خطای فرستادن لینک
و ده ها تغییر کوچک دیگر در محیط کاربری”

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *