مشکل بلاگفا با بلاگ اسکین استفاده از کد های رمزگزاری شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۸

وبنا – بلاگ اسکین امروز با انتشار خبری در سایت خود نوشته است “بلاگفا علاوه بر عدم اجازه کاربران از قالب های بلاگ اسکین ، اکثر قالب وبلاگ هایی که از قالب های ما استفاده می کردند رو با قالب پیش فرض جایگزین کرده”. سایت بلاگ اسکین بلاگفا را متهم می کند که قالب های طراحی شده این سایت را در سرویس دهنده خود مسدود کرده و امکان استفاده کاربران بلاگفا از قالب های این سایت وجود ندارد.


علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا در همین خصوص به وبنا گفت “استفاده از کدهای رمز گذاری شده که توسط برخی سایتهای بررسی اعتیار و امنیت به عنوان کد مخرب شناسایی شده است، تنها دلیل مسدود شدن قالب های بلاگ اسکین می باشد.” مدیر سایت بلاگفا در ادامه گفت “البته در نهایت شاید این کدها مخرب نباشد و فقط رمز گذاری شده اند، اما وقتی سایتهای امنیتی آن را به عنوان کد مخرب می شناسند و در واقع معلوم نیست در آن بخش از کد قالب چه خبر است، برای جلوگیری از مشکلات امنیتی، قالب ها مسدود شده اند.”


شیرازی به وبنا گفت “یک شرکت امنیتی به ما ایمیل زد و گفت در این آدرسها کدهای مخرب وجود دارد بر این اساس ما چک کردیمو متوجه وجود کد های رمز شده شدیم.”

شایان ذکر است وجود کد های رمز گزاری شده در قالب های بلاگ اسکین و همچنین قرار دادن بخشی از اسکریپت ها در خارج از سایت اصلی، مورد تایید وبنا قرار گرفته است. البته بلاگ اسکین بجای اصلاح کد های مورد نظر سایت بلاگفا با تغییر در آدرس های استفاده شده در متن قالب های سعی کرده است به گونه ای بلاگفا را دور بزند.


در پایان این پرسش مطرح می شود که آیا حساسیت مدیر سایت بلاگفا، دلیل بوجود آمدن این مشکل است و یا اسرار مدیر سایت بلاگ اسکین برای استفاده از کد های رمزگزاری شده. امید واریم که این مشکل با مشارکت هر دو سایت هر چه سریع تر رفع شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *