مدیرمسئول خبرگزاری انتخاب رسما تعطیلی خبرگزاری انتخاب را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸

وبنا – به نقل از بازتاب – مصطفی فقیهی مدیرمسئول خبرگزاری انتخاب رسماً، “تعطیلی خبرگزاری انتخاب” را اعلام کرد. وی با اشاره به فیلترینگ یازده باره ی انتخاب گفت: یازده بار از نو آغاز کردیم و هر بار با انگیزه ای مضاعف، به رسالت خبرسانی خود ادامه دادیم، اما ظاهراً آقایان مسئول، حتی مایل نیستند بگویند دلیل فیلتزینگ انتخاب چیست؟


وی افزود: در کشوری که ادعای “عدل علی (ع)” مطرح می شود چگونه می شود رسانه ی پرمخاطب و با پیشینه ای چون “انتخاب”، یازده بار فیلتر شود و کک هیچ مسئولی گزیده نشود؟


او ادامه داد: هر بار که فیلتر شدیم، فوراً دامین تازه ای خریداری کردیم و به رسالت اطلاع رسانی سرعت بخشیدیم و جالب آنکه “انتخاب”، یازده بار تمام به اوج رسید و تعداد مخطابانش به جایی رسید که در رنکینگ الکسا، در میان صد سایت برتر خودنمایی می کرد اما ظاهراً آنگه که “انتخاب” به میان صد سایت برتر ورود می کرد، تاب و تحمل آقایان پشت نقاب، به سر می رسید به طوریکه با اراده ی آهنین خود، دستور پرتاب از اوج ، تنها با یک کلیک صادر می شد!


مصطفی فقیهی تصریح کرد: “انتخاب”از اواسط سال ۸۳ و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری دور نهم، آغاز به کار کرد و ظاهراً مخالفت تام و تمامش با جریان متحجر دینی به رهبری یک موسسه پژوهشی، در دوره ریاست جمهوری اخیر ، نتیجه ای جز فیلترینگ نداشته است. متاسفانه در دوره ی اخیر، بسیاری که در دهه های نخست، حتی فرصت نشست و برخاست با انقلابیون و شخص حضرت امام (ره) را نداشته اند، بر مسند قدرت نشسته اند.


مدیرمسئول خبرگزاری انتخاب گفت: ۵ سال ، با وجود صدها فراز و نشیب و زمین خوردن های پی در پی، ایستادیم و ادامه دادیم، یازده بار فیلتر شدیم و دم برنیاوردیم و حتی شکایت مان نیز ره به جایی نبرد، صدها بار با مرکز فیلتزینگ مخابرات و کمیته تعیین مصادیق و دهها مرکز مرتبط، گفت و گو و مکاتبه کردیم، اما دریغ از یک پاسخ کوتاه به این پرسش ساده که “دلیل فیلتزینگ ما چیست؟”


از سوی دیگر، فیلتزینگ “انتخاب” همواره با کم لطفی اهالی رسانه رو به رو بود، گویی حذف رقیب، خبری خوش برای فضای رسانه ای کشور است، اما خدا نکند که رسانه ی فیلتر شده در این میان وابسته به فلان جناح چپ و راست باشد، آنگاه بود که فریادها و سروصداها به قول یکی از مسئولین رنگ “بنفش” به خود می گرفت و تا رفع توقیف و رفع فیلتر، فریادها تبدیل به سکوت نمی شد


مصطفی فقیهی اضافه کرد: اخیراً با ورود شخصیت های دلسوزی چون “دکتر علی مطهری” به کمیته تعیین مصادیق، امیدوار به رفع فیلتزینگ “انتخاب” بودیم، اما زهی خیال باطل…


وی افزود: برای دوزادهمین بار، دوازدهمین دامین “انتخاب” با عنوان tikonline.org را روز گذشته خریداری کردیم، اما واقعیت این است که نه انگیزه ای مانده نه رمقی و نه هیچ….

مدیر مسئول و سردبیر خبرگزاری انتخاب در پایان، ضمن اعلام ارادت خالصانه به مخاطبان گرانقدر خویش گفت که رویه ی “انتخاب” و مسئولینش، چه امروز ، چه دیروز و چه فرداها، همان بود که دیروز بدان تاکید شد: حرکت در راه واقعی امام (ره) و رهبری و آرمان های به حاشیه رانده شده ی انقلاب.


“انتخاب” با توجه به شرایط پیش آمده در تحدید اطلاع رسانی اش تعطیلی خود تا اطلاع ثانوی را اعلام می کند و در صورت رفع فیلترینگ، بار دیگر پای به عرصه اطلاع رسانی می گذارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *