مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیرکل فروش رپیدشیر

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۹

وبنا – رپیدشیر در سال ۲۰۰۴ توسط اریک اشمیت جهت ارائه خدمات به جمعی از دوستان وی آغاز گردید و در زمان کوتاهی به دلیل استقبال فراوان، وی تصمیم به تبدیل این خدمات به یک وب سایت تجاری نمود. شرکت رپیدشیر (Rapidshare AG) با دامنه Rapidshare.com در سال ۲۰۰۶ رسماً به ثبت رسید و سریعاً به عنوان پیشواز فایل هاستینگ در دنیا توانست ظرف مدت محدودی کاربران فراوانی را در سرتاسر دنیا جذب نماید. شرکت های بسیار زیادی سعی در شکست رپیدشیر و رقابت برای کسب بیشترین تعداد کاربر داشته اند اما هنوز هیچ یک از آنها در فهرست پنجاه وب سایت برتر در Alexa قرار نگرفته اند. این در حالیست که رپیدشیر توانست در دوره معینی خود را به ششمین وب سایت پر بیننده دنیا تبدیل نماید.

رپیدشیر با شعار میزبانی آسان فایل ها، سریع ترین و بزرگترین فایل هاستینگ در دنیا می باشد که کاربران می توانند در آن فایل ها را آپلود و ذخیره نمایند و آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند در رپیدشیر فایل های بسیار حجیم را هم ذخیره نمایند. پیش از این افراد مجبور به استفاده از هاستینگ های بسیار گران و یا ذخیره و ارسال اطلاعات حجیم از طریق CD و یا USB بوده اند، چرا که ارسال فایل های حجیم از طریق ایمیل هم امکان پذیر نبوده است.

متن زیر مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیر کل فروش رپیدشیر، آقای متونی (Mathoni Torke) می باشد که در دفتر رپیدشیر، واقع در سوئیس در ۹ تیرماه ۸۹ انجام گرفته است. متن کامل این مصاحبه به زبان انگلیسی نیز به زودی منتشر می شود.

وبنا: سلام، با تشکر از اینکه وقتتون رو در اختیار این وبنا گذاشتین. آقای متونی، رپیدشیر در کنار تمام دوستان میلیونی که داره همواره دشمنان محدودی داشته که سعی در مبارزه و توقف رپیدشیر داشته اند. این ماجرا به نظر شما چه پایانی دارد؟

متونی: دوست دارم ابتدا به شما خوش آمد بگم و سلامی هم به تمامی کاربران ایرانی رپیدشیر داشته باشم. در واقع بهتر می دونم تا قبل از هر چیزی کمی شما رو با تاریخچه فعالیت رپیدشیر آشنا کنم. رپیدشیر فعالیت خودش رو در سال ۲۰۰۶ به طور رسمی آغاز کرده و بیشترین کاربران را در سرتاسر دنیا داراست. شما گفتید که رپیدشیر دشمنان زیادی داره من باید اعلام کنم در چند ماهه اخیر دادگاه هایی تأیید کرده اند که فقط کاربران مسئول فعالیت های خودشون هستند و رپیدشیر مسئول محتوای آپلود شده توسط کاربران نیست. ما بسیار خوشحالیم که دادگاه این مسئله را متوجه شده است. به خاطر اینکه رپیدشیر با موارد کپی رایت مبارزه می کند و دادگاه هم این را تأئید کرده است. این نکته حائز اهمیت است که رپیدشیر هیچ وقت برای مبارزه با کپی رایت، اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار شخص ثالثی قرار نداده و نخواهد داد. حریم شخصی کاربران مهم ترین مسئله در رپیدشیر است.

وبنا: رپیدشیر رقبای بسیاری داشته و هنوز هم داره! خیلی ها رو به خاطر قدرتش کنار زده ولی با این حال خیلی ها هم در حال رشد هستند و می خواهند به رپیدشیر برسند. نگاه شما به رقبای خودتون و بازار اونها چیست؟

متونی رپیدشیر، فایل هاستینگ با یک کلیک (One-click Hosting) را ابداع کرد. ما خودمون را با تمامی رقبائی که خدمات و سیستم ما را کپی کرده اند متمایز می دونیم. ما به دلیل کاربری آسان، سرورهای فوق سریع و امنیت اطلاعات، هنوز هم بزرگترین هستیم. رپیدشیر بیشترین حجم اطلاعات و سرعت را داراست. ما امروز بیش از ۶۰۰ گیگابایت در ثانیه پهنای باند و ۱۶ پتابایت حافظه موجود داریم. (هر پتابایت معادل یک میلیون گیگابایت است) هیچ کدام از فایل های هاستینگ های دیگر مجوز قانونی جهت تطابق با کپی رایت را ندارند. این به خاطر چارچوب قوی رپیدشیر هست. رپیدشیر دارای تیم پشتیبانی تلفنی و ایمیلی بسیار بزرگی هست. همچنین تیم مدیریتی قوی که نیازهای بازار را بررسی و به موقع تصمیم گیری می نمایند. ما همواره آماده دیدار حضوری با شرکت ها و سازمان ها هستیم. هیچ کدام از موارد فوق در مورد سایت های رقیب ما صدق نمی کند و این موارد دلیل روشنی برای موفقیت رپیدشر در دنیا است. این موضوع باعث می شود که ما هیچ وقت نگران رقبای خودمون نباشیم. رقابت برای ما تنها به معنی افزایش کیفی خدمات جهت کسب رضایت بیشتر مشتریان هست.

وبنا: رپیدشیر اخیراً تغییرات اساسی رو در نوع و نحوه خدمات ایجاد کرده. این تغییرات از کجا نشأت می گیره؟ فکر می کنید چه تأثیری بر بازار شما بگذره؟

متونی: ما می دونیم که در ایران کاربران زیادی هستند که فایل های بسیاری را آپلود و دانولد می کنند. ما سعی کردیم بهترین گزینه رو برای تمامی کاربران ایجاد کنیم. در سیستم جدید که کاملاً منطبق بر نیاز کابران شکل گرفته، کاربران رپیدپرو (Rapidpro) با پرداخت ۹۹ رپیدز (هر رپیدز =۹۹ سنت یورو) می توانند به مدت یک ماه از فضای ۱۰ گیگابایت حافظه و ۳۰ گیگابایت ترافیک دانلود استفاده کنند. ترافیک دانلود هیچ وقت منقضی نمی شود. این در حالیست که اگر کاربر به ترافیک بیشتر و یا حافظه بیشتر احتیاج داشته باشد، می تواند به راحتی با پرداخت ۱۴ رپیدز ۵ گیگابایت ترافیک و با پرداخت ۲ رپیدز، یک گیگابایت حافظه به مدت ۳۰ روز تهیه کند. این باعث شده ما به کاربران اکانت یک ماهه با ترافیک ۳۰ گیگابایت را کمتر از ۲۰۰۰ تومان برسونیم و این پایین ترین قیمت تا به حال بوده است. به زودی تغییرات مثبتی هم در رپیدشر اتفاق می افتد که مزایای بسیاری رو برای کاربران خواهد داشت. آماده شنیدن خبرهای خوب باشید.

وبنا: آقای متونی، برنامه های آتی رپیدشیر چه خواهد بود؟

متونی: ما قصد داریم سبد محصولات و خدمات خودمون رو با هدف ارائه مزایای بیشتر به کاربران توسعه بدهیم. به زودی این برنامه های توسعه ای را اعلام خواهیم کرد. در بازار ایران هم، برنامه داریم فعال تر عمل کنیم. ما در حال حاضر از جشنواره وب سایت های ایران webward حمایت کردیم و برنامه داریم که این پشتیبانی ها رو به زودی در سطوح بیشتری انجام بدیم.

وبنا: خیلی ممنون از اینکه به ما فرصت دادید تا از نزدیک با شما مصاحبه داشته باشیم.

متونی: من هم خیلی خوشحال شدم که با شما دیدار داشتم و از شما می خواهم که سلام گرم ما رو به کاربران ایرانیمون برسونید. امیدواریم بتونیم هر روز خدمات بهتری به اونها ارائه کنیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *