راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی باعث رونق صنعت گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۵

وبنا – دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت دستیابی گردشگران به اطلاعات مورد نیاز از طریق پایگاه‌های اینترنتی، باعث رونق صنعت جهانگردی می‌شود. به گزارش روز شنبه روابط عمومی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، “عبدالمجید ریاضی” با اشاره به اهمیت کاربرد فناوری اطلاعات در رونق صنعت گردشگری افزود راه‌اندازی پایگاه اینترنتی برای تامین نیازهای گردشگری خارجی، می‌تواند گام مناسبی برای رونق صنعت جهانگردی در کشور باشد.
به گفته وی، امروزه گردشگران درصددند پیش از سفر از وضعیت امنیت و آرامش خود مطمئن شوند و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از طریق پایگاه‌های اینترنتی مرتبط می‌تواند به نوعی امنیت سفر آنها را تامین کند. وی افزود پایگاه‌های اینترنتی مرتبط با موضوع جهانگردی باید قابلیت دریافت و ارایه دو طرفه اطلاعات به گردشگر را داشته باشند زیرا سایت‌های ساکن با اطلاعات محدود نمی‌توانند پاسخگوی نیاز گردشگران باشند.
وی گفت البته چند زبانه بودن پایگاه‌های اینترنتی با توجه به زبان گردشگران بازار هدف، نیز از جمله ویژگی‌هایی است که هنگام استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری باید مدنظر قرار بگیرد.
ریاضی بیان داشت سیر و سیاحت مجازی در اماکن تاریخی و مذهبی کشور، نمایش آداب و رسوم ایرانی، صنایع دستی شهرها و غیره از جمله مواردی هستند که دستیابی گردشگران داخلی و خارجی را به اطلاعات مورد نیاز تسهیل می‌کنند.
وی با اشاره به این که استفاده از فناوری اطلاعات یکی از کم هزینه‌ترین راهکارها برای رونق گردشگری است، اهمیت حضور ایران در دنیای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت میزان سرمایه‌گذاری برای حضور کشور در فضای مجازی،ارتباط مستقیمی با میزان جذب گردشگران دارد.
خبر به نقل از ایرنا منتشر شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *