رئیس سازمان فناوری اطلاعات: بهینه‌ترین مسیر برای عبور از چالش‌ها، فناوری اطلاعات است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پیشرفت در فناوری اطلاعات موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود گفت: فناوری اطلاعات بهینه‌ترین و کوتاه ترین مسیر برای عبور از چالش‌هاست.

به گزارش وبنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند اظهار کرد: باور ما این است که کوتاه‌ترین و بهینه‌ترین مسیر برای عبور از چالش‌ها، فناوری اطلاعات است، پیشرفت در فناوری‌های ارتباطی موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین رکن شهر هوشمند زیرساخت ارتباطی است خاطرنشان کرد: تغییرات اندازه‌گیری و داده‌ها باید جمع‌آوری و مدیریت شود، به‌واسطه زیرساخت ارتباط تلفن همراه موجود در کشور فعالیت‌های نخست برای خانه‌های هوشمند به‌صورت آزمایشی در حال انجام و اولویت‌بندی است.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، استفاده از فناوری‌های جدید نظیر اینترنت اشیا و هوشمندسازی صنایع به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود و میزان مصرف آب و برق کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، نخستین کنگره جهانی فناوری هوشمند ۲۰۱۸ با همکاری ۱۰ کشور جهان و با سه رویکرد دولت هوشمند، شهر هوشمند و بانکداری هوشمند به مدت دو روز در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *