گسترش کسب و کارهای نوپا با دسترسی به اسناد کتابخانه ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه ایجاد کسب و کارهای نوپا می توانند از اسناد کتابخانه ملی استفاده کنند گفت: با امضای تفاهم نامه میان کتابخانه ملی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اسنادی که در این کتابخانه قرار دارد در دسترس همه قرار می‌گیرد و از این طریق کسب و کارهای نوپا ایجاد می شود.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: توانمندسازی بخش های مختلف از طریق فناوری اطلاعات از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: از یکماه پیش بررسی ها برای نحوه در دسترس قرار دادن اسناد کتابخانه ملی آغاز شد که نتیجه آن امضای این تفاهم نامه است.


سراییان تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه مستندات کتابخانه ملی و اسنادی که در این سازمان نگهداری می شود با فناوری اطلاعات در دسترس همه قرار می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه داده ها از طریق دیتا زمینه کسب و کار را فراهم می کنند گفت: کسب و کارهای نوپا با ارزان ترین قیمت به صورت شبانه روزی فعال می شوند و این موضوع ماموریت ما را در شبکه ملی اطلاعات گسترش می دهد.

در ادامه این مراسم اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه اساس این تفاهم نامه در اختیار قرار دادن اسناد کتابخانه ملی برای همگان است، گفت: با امضای این تفاهمنامه، داده ها و داشته های اسناد در کتابخانه ملی با سهولت در اختیار همه در ایران  و جهان  قرار می گیرد و افراد می توانند از آن استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه عصر امروز در نمایشگاه الکامپ بین وزارت ارتباطات و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف گسترش زبان و محتوای فارسی در فضای مجازی، محیط وب و اشاعه میراث مستند ایرانیان، به امضا رسید.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *