وزیر ارتباطات: فیلترینگ بی دلیل و غیر کارشناسی به کسب و کارهای نوپا لطمه می زند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ گفت: ما در کشورمان ظرفیت ها و چالش هایی داریم که از تضارب آنها زمینه شکوفایی و رشد فراهم می شود.

به گزارش وبنا به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هفته های کذشته پس از مدت ها تلاش سند تحول دیجیتال در حوزه کشاورزی به امضا رسید، گفت: بر اساس این سند با هوشمندسازی  آبیاری در کشاورزی امید داریم ۳۵ درصد در آب مصرفی صرفه جویی شود و سموم دفع آفات بصورت هوشمند استفاده و فاصله کشاورز و‌ مصرف کننده کم شود.

 


وی با بیان اینکه در پی اجرای این سند ۳۵ درصد به ظرفیت های آبی کشور اضافه می شود، افزود: در حوزه کشاورزی اهداف واقعی را طراحی کردیم که یکی از آنها آزادسازی داده های غیرحاکمیتی است که معنی آن ایجاد بازارهای نوپا برای کسب و کارهای جدید است.

 

آذری جهرمی به امضای تفاهمنامه دیگری با وزارت نیرو اشاره کرد و ادامه داد: اولین گام دولت ایجاد بازارهای جدید و در پی آن هموارسازی فرایندهاست که با تصویب طرح نوآفرین نظام حمایت از کسب و کارهای نو اصلاح می شود.

 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در تحول دیجیتال، فناوری اطلاعات منابع مالی سایر حوزه ها را جذب می کند، اظهار کرد: الکامپ‌مسیر حرکتی درستی را انتخاب کرده است و نباید نگران عدم حضور شرکت های واردکننده باشیم چراکه شرکت های مولد در این حوزه مطرح است.

 

وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به رونمایی از لایحه مهم حفاظت و‌صیانت از داده های شخصی تصریح کرد؛ رونمایی از لایحه مهم صیانت از داده های شخصی از وعده های دولت بوده است که تسهیلگری ‌فعالیت کسب و‌کارهای نوپا به شمار می رود چراکه نظام اعتماد عمومی به آنها را توسعه می دهد.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی شهر هوشمند را بازار جدیدی برای کسب و کارها دانست که با تفاهم با شهرداری ها ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: همچنین سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت نیز در حال نهایی سازی است.

وی ادامه داد؛ نتیجه این اقدامات در حوزه بین الملل بعد از توسعه زیرساخت های ارتباطی به گونه ای بود که ایران بالاترین نرخ رشد فناوری اطلاعات را در منطقه بدست آورد و ۲۰ رتبه در شاخص های دولت الکترونیک ارتقا می کنیم.

 

وزیر ارتباطات خطاب به کسانی که در خارج برای متوقف کردن تلاش های جوانان ایرانی به صورت تحریم و سایر محدودیت ها عمل می کنند، گفت: جوانان ایرانی پشت هیچ در بسته ای نمی ماند و نخواهد ماند.

 

وی همچنین خطاب به کسانی که در داخل در قالب فیلترینگ های غیرکارشناسی عمل می کنند، گفت: کدام اقتصاد رانتی به به نتیجه رسیده است؟ اجازه دهید جوانان در یک رقابت سازنده تحول ایجاد کنند، هرچقدر با ایجاد دادگاه ها و فیلترینگ دست اندازی کنید باز هم ناگزیر به حرکت به سوی تحول دیجیتال هستیم  و‌ باید خود را با آن تطبیق دهیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *