پلتفرم پیگیری و ارتباط استارتاپ‌های فین‌تک با پلیس فتا ناجا راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷

میلاد جهاندار، دبیر انجمن فین‌تک ایران خبر از راه‌اندازی یک پلتفرم پیگیری و ارتباط میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا ناجا جهت تعامل نزدیک‌تر می‌دهد.

جهاندار در این گفتگو بیان می کند که پلیس فتا پس از چند جلسه با انجمن فین‌تک و طرح دغدغه‌های دو طرف، دست به طراحی این پلتفرم زده تا ارتباط خود را با استارتاپ‌های مالی تقویت کند.

 


دبیر انجمن فین‌تک ایران می‌گوید که این پلتفرم کمک می‌کند تا پلیس بتواند به پرونده‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی کند و حالا سیستمی توسعه پیدا کرده که هم به سود استارتاپ فین‌تک است، هم به سود پلیس و هم به نفع کاربری که یک مشکل مالی پیدا کرده و شکایتی را ثبت کرده است.

 

این اولین باری است که یک نهاد نظارتی به این شکل با استارتاپ‌های فین‌تک وارد تعامل می‌شود، دغدغه‌هایش را مطرح می‌کند و سپس با هم به چنین راهکاری دست پیدا‌ می‌کنند.

 

جهاندار نیز عنوان می‌کند که اگر نهادهای نظارتی دیگر مانند دادستانی دغدغه‌هایشان را مطرح کنند، کمتر شاهد اتفاقاتی مانند فیلترینگ در استارتاپ‌های این حوزه خواهیم بود.

 

قوه قضاییه و به شکل مشخص، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ در ایران است و جهاندار هم خبر می‌دهد که دغدغه‌های نهادهای حاکمیتی قابل درک است اما با فیلترینگ یک کسب‌وکار، عملاً هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

 

دبیر انجمن فین‌تک ایران از فیلترینگ به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی استارتاپ‌های فین‌تک یاد می‌کند و می‌گوید این نمونه از همکاری با پلیس فتا، استعداد گسترش با سایر نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه را دارد.

 

امیدواریم این همکاری، روندی موفقیت‌آمیز را طی کند تا بتوانیم با دادستانی و نهادهای حاکمیتی دیگری که به کسب‌وکارهای فین‌تک و در مجموع استارتاپ‌ها نگاهی جدی ندارند، نگاهی همسو پیدا کنند و متوجه شوند با تعامل و همکاری می‌توان کارهای بزرگی در کشور کرد؛ کارهایی که خود نهادهای نظارتی آرزوی آن را دارند.

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *