پزشکان نسخه الکترونیکی بپیچند مطالبات شان آنلاین پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷

مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه نسخه الکترونیکی مبتنی بر وب توسط پزشکان قابل دسترس است و هر پزشکی در این سامانه ثبت نام کند، پس از تأیید ۶۰ درصد از مطالبات خود را به صورت الکترونیکی دریافت می کند.

 علی معیری با بیان اینکه امضای الکترونیکی برای پزشکان، از پیش نیازهای تعمیم طرح حذف دفترچه و تولید نسخه الکترونیکی است، گفت: براساس سیاست گذاری کلان و توافقات انجام شده نسخ الکترونیکی به واسطه امضای دیجیتال سازمان نظام پزشکی قابل اجرا است و طبق برنامه ریزی انجام شده پس از تامین زیرساخت های مورد نیاز و فرآیندهای مرتبط، در تمامی مراکز طرف قرارداد اجرایی می شود.
وی افزود: یکی از اقدامات فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، شناسایی نرم افزار های تولید نسخ در مطب ها و مراکز درمانی، درمانگاه ها، کلینیک های تخصصی و… است؛ طبق برنامه های پیش رو، پیاده سازی وب سرویس ارتباطی بین سامانه نسخه الکترونیکی و نرم افزارهای شناسایی شده ازجمله اقدامات پیشران است و در قالب یک محصول نهایی به طرف قراردادهایی که استانداردها و شرایط سازمان تأمین اجتماعی را رعایت کند، قابل ارائه خواهد بود.
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان برای افزایش ضریب امنیت در امور مالی از سرویس امضای دیجیتال مبتنی بر موبایل (MSS) استفاده می کند، همچنین اسناد پرداختی پس از امضای دیجیتال همراه از طریق تبادلات الکترونیکی به بانک ارسال می شوند.
وی گفت: سامانه نسخه الکترونیک مبتنی بر وب می باشد و بر بستر اینترنت توسط پزشکان قابل دسترس است؛ همچنین با توجه به اینکه ارائه سرویس های درمانی از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند، نباید وقفه ای در آن ایجاد شود؛ نیازمندیهای زیرساختی کاربران در قالب سندی فنی و مدون برای پزشکان طرف قرارداد آماده و ارائه شده است.
معیری گفت: اجرای مکانیزم تشویقی پرداخت علی الحساب پزشکان به صورت برخط و روزانه در طرح کارت الکترونیکی هوشمند در حال انجام است و هر پزشکی در این سامانه ثبت نام کند و تایید شود، از ماه آینده زمان نام نویسی ۶۰ درصد از مطالبات خود را به صورت الکترونیکی و برخط دریافت خواهد کرد.
منبع: فارس

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *