آذری جهرمی: زیست بوم کسب و کارهای نوپا در مازندران باید تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات در جمع فعالان ICT و جوانان استان مازندران، به تقویت زیست بوم کسب و کارهای نوپا در این استان تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات، جوانان و نخبگان استان مازندران، گفت: به نظر می رسد اشکالاتی در زنجیره کسب و کارهای نوپا در مازندران وجود دارد که باعث شده زیست بوم خوبی در این زمینه شکل نگیرد.
وی تصریح کرد: زیرساخت های فناوری اطلاعات مناسبی در این استان داریم و تا پایان سال ۹۷ کیفیت زیرساخت ها بهتر هم می شود و با تشکیل زیست بوم کسب و کارهای نوپا، مشکلات این کسب و کارها به حداقل می رسد.
وی کارایی نامناسب مراکز رشد و مراکز توانمند سازی و همچنین نبود سرمایه گذاری ریسک پذیر را باعث ناقص بودن زنجیره زیست بوم کسب و کارهای نوپا بیان کرد و گفت: باید با تشکیل کارگروهی با بررسی و حل این مشکلات، زنجیره زیست بوم کسب و کارهای نوپا در استان مازندران تکمیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: برای رفع مشکلات مربوط به بیمه و مالیات و برخی دیگر از مسائل کسب و کارهای نوپا طرح نوآفرین از طرف وزارت ارتباطات تهیه شده که در دولت مراحل تصویب خود را طی می کند.
وی درباره تامین مالی کسب و کارهای نوپا به تصویب تامین مالی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: پست بانک نیز به عنوان بانک تخصصی این حوزه می تواند در تامین سرمایه کمک کند.
آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره تخصیص ارز به استارتاپ ها نیز خبر داد:  با تایید سازمان‌ فناوری اطلاعات تا سقف ۸۰ هزار یورو به استارتاپ ها پرداخت می شود.
وی در پایان این جلسه تاکید کرد: آینده  اقتصاد در دنیا بر اساس خدمات قرار گرفته است و خدمات نیز برپایه فناوری اطلاعات است و فناوری اطلاعات نیز وابسته به زمان و مکان نیست و امیدوارم استارتاپ ها در این استان با تشکیل زیست بوم و امکان رشد، بتوانند بخشی از اقتصاد این حوزه در ایران و دنیا را به دست آورند.
در این نشست فعالان حوزه   ICT، جوانان و نخبگان استان مازندران، مسائل و مشکلات خود را در این حوزه با وزیر ارتباطات مطرح کردند. برخی از  موضوعاتی که جوانان حاضر در جلسه مطرح کردند عبارت بود از: استفاده از فناوری اطلاعات در تشخیص و درمان بیماری ها، عدم باور نیروهای جوان در حوزه ICT، کمبود زیر ساخت در استان برای فعالیت استارتاپ ها، وضعیت نابسامان بازار ارایه محصول و عدم استاندارد سازی در این حوزه، نبود سرمایه گذاران ریسک پذیر، مشکلات مالیاتی و بیمه، رقابت نابرابر شرکت ها در مرکز و استان ها، تاثیر تحریم ها در ارتباط شرکت های ایرانی و خارجی از مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *