حمایت شهرداری تهران از کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷

شهردار تهران اعلام کرد که شهرداری حاضر است با دادن زمین و سوله از کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از مراکز نوین و استارت آپ‌ها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز از سه مرکز پرسیسژن که یک کسب و کار نوین در حوزه تولید دارو، کارخانه نوآوری و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف بود، بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برای اداره تهران ایجاد شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در اداره شهر است، افزود: با توجه به تجربه معاونت علمی ریاست جمهوری در راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌ها جلسه‌ای با ستاری معاون علمی رئیس جمهور برگزار کردیم تا بتوانیم از توان این شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.


افشانی با بیان اینکه بر همین اساس امروز از سه شرکت دانش بنیان بازدید کردیم گفت: شهرداری تهران می‌تواند به صورت مشترک در محلات کم برخوردار امکاناتی همچون سوله، زمین و … را به شرکت‌های دانش بنیان بدهد تا بتوانند کسب و کار نوین خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه شرکت نوآوری پیش از این کارخانه الکترودسازی بود که حالا تبدیل به کارخانه تولید نوآوری شده است، گفت: حاضر هستیم تا با کمک به شرکت‌های دانش بنیان زمینه اشتغال جوانان کشورمان را فراهم کنیم.

افشانی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش بنیان سبب بازگشت حیات، تحرک و … به مناطق محروم می‌شود، ادامه داد: این شرکت‌ها نیز می‌توانند از توان شهرداری برای دریافت سوله‌ها و زمین‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نهایتا موجب استقرار شهر هوشمند در تهران می‌شود، گفت: حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان سبب می‌شود که سرمایه‌های اصلی کشور یعنی جوانان در کشور ماندگار شوند و عامل رشد و توسعه کشور شوند. همچنین شاهد صرفه جویی در ارز خواهیم بود که کار بزرگی است و بنا داریم با قوت و شدت بیشتر در شهر تهران از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه باید دقت داشت که یک اختراع تا زمانی که به مرحله تجاری سازی برسد نیازمند زمان است، گفت: از زمانی که یک محصول اختراع و به بازار برسد زمان طولانی لازم است اما از آن حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های دانش بنیان چه کمکی به شهرداری تهران می‌توانند بکنند به ایسنا گفت: شهرداری امکاناتی به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهد و در مقابل بعدا در مرحله تولید در درصدی از سود شرکت‌ها سهیم می‌شود. علاوه بر اینکه استقرار این شرکت‌ها در مناطق مختلف تهران موجب بازگشت حیات و موجب نشاط در جامعه می‌شود و شهرداری نه در ابتدای کار بلکه در مرحله تولید با درصدی از سود شرکت‌ها شریک می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه برخی از سایت‌ها خبری منتشر کردند که شهرداری تهران به دنبال واردات واگن برای مترو است، گفت: برخی دروغ‌هایی را در سایت‌ها با هدف مشخص منتشر می‌کنند و این افراد زیان دیدگانی هستند که به دنبال واردات وسایل هستند ولی این مسئله اینگونه نیست چرا که مزایده‌ای برای خرید ۶۳۰ واگن برگزار شد و از آنجایی که اروپایی‌ها حاضر به تضمین نبودند نهایتا یک شرکت چینی و شرکت واگن سازی کشورمان برنده مناقصه شدند.

وی افزود: تفاوت این دوره این است که ۲۵ درصد واگن‌ها تولید داخل بود اما اعلام کردیم که باید ۵۵ درصد واگن‌ها از این پس تولید داخل باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *