واکنش وزیر ارتباطات به ایراد امنیتی پیام‌رسان سروش

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:”به کسی که اشکال پیام‌رسان سروش را گزارش کرد باید جایزه داد،‌ حفظ اطلاعات مشترکین توسط پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های داخلی شفاف اعلام شود.”

پس از مطرح شدن بحث جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی از جمله پیام‌رسان سروش با تلگرام، برخی از کارشناسان این حوزه مشکلات امنیتی پیام‌رسان سروش را گزارش کردند که این موضوع با واکنش وزیر ارتباطات نیز همراه بود.

محمد جواد آذری جهرمی در کانال تلگرام خود گفت:”با سلام در خصوص ایراد امنیتی گزارش شده در سروش، یکی از مراحل رشد هر سامانه ارایه محصول و ارزیابی است. جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می‌دادم و مسابقه‌ای می‌گذاشتم تا سایر اشکالات را هم گزارش کنند.
البته این ایراد را جوانی شهرستانی هفته پیش برای بنده فرستاده بود که به مدیران سروش اطلاع دادم،‌ پاسخ دادند این مشکل در نسخه‌های اول تلگرام هم بوده و اساسا نیاز به تغییر یک سری ساختارهاست که در حال انجام است و تا هفته آتی برطرف می‌شود.
از عذرخواهی هم البته کسی کوچک نمی‌شود و به ذهن هم خوب خواهد آمد. شاید بهتر باشد که شرایط حفظ اطلاعات مشترکین توسط پیام رسان‌ها و سرویس‌های داخلی شفاف اعلام شود.”


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *