خرید، فروش، معاوضه و اهدای کتاب در بورسیپا

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

بورسیپا با هدف تبادل کتاب در سطح جامعه و ارتقاع فرهنگ کتاب‌خوانی، از آذرماه سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد.

درباره بورسیپا

یاسر عشورزاده مدیرعامل آن در زمینه ضرورت‌ها و دلایل راه‌اندازی این وب‌سایت گفت:”باوجود اقدامات، تلاش‌ها و توصیه‌های صورت گرفته در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی در طول سال‌های اخیر، همچنان شاهد بی‌­مهری به کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم تا جایی که هنوز هم نرخ سرانه مطالعه در کشور بین ارقام ۲ تا ۱۸ دقیقه در نوسان است. امروزه کتاب و نشر در کشور در وضعیتی قرار دارد که می‌توان از آن به بحران یاد کرد. شواهدی نظیر سرانه پایین مطالعه، تعداد نامتناسب کتابخانه‌های عمومی، شمارگان پایین کتاب‌های منتشره، تعداد بالای ناشران غیرفعال و… ازجمله نشانه‌های این بحران هستند.

او ادامه داد: تیم بورسیپا  برای اولین‌بار در کشور با توجه به موارد مطرح شده تصمیم به ایجاد پایگاه و مرکز خرید و فروش کتاب‌های نو و دست دوم به صورت مجازی و کاملا رایگان کرده است. با نفرات متخصص در امر طراحی سایت توانستیم  بورسیپا را به صورت کاملا حرفه‌ای در این زمینه راه‌اندازی کنیم. هدف از ایجاد این سایت ارتباط و تبادل کتاب در جامعه است که در نهایت تقویت فرهنگ کتابخوانی را به دنبال دارد. وی در زمینه امکانات و خدمات این سایت و تمایز آن افزود: نام بورسیپا برگرفته از کتابخانه بورسیپا، یکی از شاخص‌ترین کتابخانه‌های اهل باستان است. لذا از نظر مفهومی‌ و ادراکی بسیار نزدیک به نوع فعالیت سایت است.


عشورزاده گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این سایت قابلیت معاوضه و اهدای کتاب است که کاربر به راحتی پس از ثبت‌نام و درج مشخصات و عکس مورد نظر می‌تواند کتاب خود را معاوضه و یا جهت اهدای آن به فرد مورد نیاز اقدام کند. ناشران و کتابفروشی‌های فعال کشور نیز می‌توانند در سایت بورسیپا معرفی شوند و محصولاتشان را به‌فروش بگذارند. سایت بورسیپا اولین singel page application یا SPA تکامل یافته در ایران است. از دیگر ویژگی‌های سایت بورسیپا طراحی و برنامه‌نویسی شده به صورت وب اپلیکیشن تک صفحه‌ای است. وب اپلیکیشن یک نرم‌افزار کاربردی است که پس از بررسی و تجزیه تحلیل یک مجموعه و مشخص کردن دقیق نقش‌ها، عملکردها، عملگرها و روال‌ها برای آن مجموعه طراحی می‌شود و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت است. بنابراین باتوجه به نیاز وب اپلیکیشن به شناخت مجموعه و تجزیه تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه‌ی بیشتری را هم صرف می‌کند. یک وبسایت یک مطلب را برای همه به طور یکسان نمایش می‌دهد. ولی برای مثال، یک وب اپلیکیشن ارتباط با مشتری باتوجه به ویژگی‌هایی که در اثر تعامل با کاربر کسب کرده، اطلاعات را پردازش می‌کند و مطلبی را به کاربر نمایش می‌دهد که مورد نیاز آن کاربر است و این مورد به خوبی در وب اپلیکیشن بورسیپا نمایان است. امیدواریم در بخش اهدای کتاب انتشارات و کتاب‌فروشی‌های فعال پیش‌قدم باشند تا سرآغازی نو را در فرهنگ تبادل کتاب و کتابخوانی با سایت بورسیپا رقم بزنیم.

خدمات

خرید بدون واسطه کتاب، درج آگهی رایگان کتاب، معاوضه‌ی کتاب، اهدای کتاب و جستجوی پیشرفته براساس موقعیت و عنوان از جمله خدمات این وبسایت به‌شمار می‌روند.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات به وبسایت بورسیپا مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *