ارزش کافه‌بازار و دیوار به نیم میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶

امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور از هلدینگ هزاردستان شامل مجموعه‌هایی نظیر کافه‌بازار و دیوار بازدید کرد. در این مراسم حسام میرآرمندهی هم‌موسس و عضو هیات مدیره کافه‌بازار خبر از سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیون یورویی یک شرکت خارجی در این مجموعه داد.

میرآرمندهی خبر داد که شرکت اروپایی اینترنشنال اینترنت اینوستمنت (IIIC) در ماه‌های آینده و پس از پایان یافتن روند قانونی و اداری مورد نیاز، مبلغی معادل ۳۸ میلیون یورو در مجموعه هلدینگ هزاردستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در ازای آن ۱۰ درصد از سهام این هلدینگ را در اختیار خود خواهد گرفت. وی همچنین عنوان کرد که تغییری در ترکیب اعضای هیات مدیره این هلدینگ به وجود نخواهد آمد.

موسس کافه‌بازار همچنین خبر داد که این سرمایه‌گذاری صرف زیرساخت برای ارایه خدمات ابرای با هدف کاهش زمان تولید و عرضه محصولات جدید خواهد شد. شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت در واقع همان شرکت مستقر در هلند است که سال گذشته در ازای دریافت ۲۱ درصدی از دیجی‌کالا، ۱۰۰ میلیون دلار در این فروشگاه ایرانی سرمایه‌گذاری کرد و ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.


با نگاهی به رقم سرمایه‌گذاری و همچنین سهام دریافتی از سوی شرکت سرمایه‌گذار هلندی، مشخص است که ارزش دیجی‌کالا ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده که معادل ۴۶۴ میلیون دلار است. میرآرمندهی نیز در گفتگویش با دیجیاتو اشاره می‌کند که کافه بازار نصف راه یونیکورن شدن را آمده است:”زمانی که بتوانیم به ارزش یک میلیارد دلاری دست پیدا کنیم یونیکورن می‌شویم ولی به هیچ وجه تلاش نمی‌کنیم ارزش خود را بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهیم. با این حال ما نصف راه را آمده‌ایم.”

موسس کافه‌بازار و دیوار همچنین در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که این شرکت‌ها در پی حضور در بازارهای خارج از ایران نیستند:”تمرکز اصلی ما بر بازار ایران است. با دیوار در افغانستان آزمایش‌هایی کردیم. در کوتاه مدت پیشتاز پلتفرم تبلیغات آنلاین شدیم اما بازار این کشور به نسبت بازار ایران کوچک است. در نتیجه همچنان اولویت اول ما حضور در ایران است.”

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *