همکاری ۳جانبه در جهت ارتقای فضای آموزشی دیجیتال کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶

طی جلسه‌ای که روز شنبه در محل اتاق بازرگانی ایران با حضور دو تن از مدیران «مرکز رسانه‌های دیجیتال»، مدیران ارشد شرکت «فرانش» و «انجمن ناشران دیجیتال» برگزار شد، سرفصل‌های همکاری در راستای ارتقای فضای آموزشی دیجیتال کشور با استفاده از انواع محتوای تولید شده بومی ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا «فرانش» به تشریح امکانات و توانایی‌های فنی و غیرفنی مجموعه و فعالیت‌ها و تجریبات موفق گذشته خود در این حوزه پرداخت. فراهم آوردن گستره‌ای از انواع محتوا در موضوعات مختلف، سیستم‌های سریع و آسان دسترسی کاربر به محتوای آموزشی که با دانش روز دنیا هماهنگ شده‌اند، استفاده از DRM به عنوان راهکاری نوین برای حفظ حقوق مولف و جلوگیری از کپی‌برداری غیرمجاز، سیستم‌های هوشمند تحلیل داده به منظور مطالعه و بررسی رفتار کاربران و شناسایی نقاط ضعف و قوت انواع محتوای تولید شده، از جمله موضوعاتی بود که توسط مدیران فرانش ارائه شد.


در ادامه جلسه برخی ناشران عضو انجمن ناشران دیجیتال ضمن اظهار رضایت از فعالیت‌ها و امکانات پلتفرم فرانش، پیشنهاداتی در خصوص رفع برخی مشکلات و بهبود فرآیندها ارائه داشتند که مورد استقبال مدیران فرانش قرار گرفت. پیشنهاد همکاری دوسویه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد «انجمن ناشران دیجیتال» به عنوان رابط تامین‌کنندگان برتر محتوا، پشتیبانی کامل در امر تولید و استانداردسازی کیفیت محتوا در فرانش را برعهده بگیرد. به این ترتیب کانال‌های جدید عرضه محتوا برای دسترسی هرچه آسان‌تر مخاطبین به محتوای آموزشی باکیفیت از طریق پلتفرم فرانش در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

از آنجا که دغدغه فعالیت‌های قانونی امری است که نباید هرگز پوشیده بماند، در پایان جلسه توضیحات لازم پیرامون مجوزهای مورد نیاز ارائه‌کنندگان محتوا و طی کردن مسیرهای قانونی از پیش تعیین شده به کلیه حاضرین در جلسه داده شد و در همین راستا همکاری سه جانبه «مرکز رسانه‌های دیجیتال»، مجموعه «فرانش» و «انجمن ناشران دیجیتال» در خصوص تسریع در روند اخذ این مجوزهای قانونی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تایید حاضرین قرار گرفت.

در نهایت با توجه به برنامه‌های طرح ریزی شده تبلیغاتی جدید شرکت فرانش، مقرر شد تمامی ناشران دارای مجوز نشر دیجیتال از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت عقد قرارداد، ارسال و بارگذاری آثار خود در بستر فرانش با مدل توافق شده، حداکثر تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ اقدام نمایند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *