آغاز داوری دهمین دوره‌ی جشنواره وب و موبایل ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶

بحث داوری مهم‌ترین بخش در جشنواره وب و موبایل ایران به‌شمار می‌رود. بحثی که در دوره‌های قبلی بسیاری از شرکت‌کننده‌ها درباره‌ی آن پیشنهاد‌هایی داشتند. با در نظر گرفتن پیشنهادها و یافتن مشکلات دوره‌های گذشته در بخش داوری جشنواره وب و موبایل ایران شاهد تغییرات زیادی هستیم. امسال داوری وب‌سایت‌ها با توجه به معیارهای مشخص شده صورت می‌گیرد و در مرحله اول، داوران می‌توانند به صورت اختیاری به بخش‌های مختلف یک وبسایت (مثلا محتوا یا طراحی دیداری و…) رای بدهند.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران، داوری در بخش وبسایت‌ها با نرم‌افزار متفاوت است که در ادامه هرکدام را جدا بررسی میکنیم.

داوری وبسایت‌ها

داوری وبسایت‌ها در دهمین جشنواره وب و موبایل ایران در ۳ بخش انجام می‌شود.


مرحله‌ی اول داوری:

تمام افرادی که در جشنواره دست کم یک وب‌سایت تایید شده دارند، می‌توانند از تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ به عنوان داور وارد داشبورد جشنواره شده و وبسایت‌های شرکت کننده را مشاهده کنند. وب‌سایت‌ها به صورت تصادفی به داورها نشان داده می‌شود.
رای آری یا خیر: اولین سوال داوری برای بررسی نظر داوران درباره گروه شرکت کننده‌هاست. این که آیا وب‌سایتی که می‌بینند در گروه مناسب و مرتبط با فعالیتش ثبت‌نام کرده است؟ سپس هر داور می‌تواند به پارامترهای مختلف سایت (کارکرد و ساختار ، محتوا و تعامل، تجربه کاربری، طراحی دیداری) امتیاز بدهد. همچنین داورها می‌توانند نظرات خود را در خصوص وبسایت‌هایی که بررسی می‌کنند بنویسند.
ده روز پس از آغاز رای‌گیری آمار مربوطه قابل مشاهده خواهند بود. این آمار شامل موارد زیر می‌شوند:
نمایش تعداد داورانی که هر وبسایت را بررسی کرده‌اند
نمایش امتیاری که برای هر وبسایت داده‌اند
نظراتی که برای وبسایت نوشته شده است

مرحله‌ی دوم داوری:

در مرحله‌ی دوم از داوری دهمین جشنواره وب و موبایل ایران، ۲۰ نفر از افراد فعال، متخصص و باتجربه در زمینه‌های برنامه‌نویسی، محتوا، طراحی وب، تجربه کاربری که به طور کامل با بخش‌های مختلف وبسایت‌ها و نرم‌افزار‌های موبایل آشنایی دارند، در یک برنامه‌ی ۲ روزه در شهر مشهد مقدس گردهم می‌آیند و به بررسی تخصصی و دقیق وبسایت‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، می‌پردازند. اسامی ۵ کاندیدای اصلی بعد از این مرحله از داوری معرفی می‌شوند و سپس توسط همان داورهای مرحله اول به داوری بین آن‌ها برای انتخاب برنده پرداخته می‌شوند.

داوری نرم افزار های موبایل

نرم‌افزارهای موبایل به دلیل ماهیت آن‌ها باید بر روی تلفن همراه نصب شوند و به دقت بررسی قرار گیرند تا بتوان آن‌ها را داوری کرد. بنابراین در این بخش، لیست اپلیکیشن‌های شرکت‌کننده در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا در فرصت مناسب آن‌ها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کنند. سپس شورای داوری در جلسه‌های داوری به اپلیکیشن‌ها امتیاز می‌دهند و برگزیدگان را انتخاب می‌کنند.

دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران امیدوار است که این تغییرات در نهایت مفید باشد و به برگزاری هرچه بهتر این رویداد منجر شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *