کمتر از ۲ ساعت تا آغاز میزگرد مجازی نُوآ۰۰۸ با موضوع وضعیت تکنولوژی در ایران

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶

میزگرد مجازی نُوآ۰۰۸، درباره‌ی وضعیت تکنولوژی در ایران از ۸ تا ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۶به میزبانی وبسایت پادپرس برگزار خواهد شد تا فعالان حوزه‌ی تکنولوژی از این فرصت بهره برده و به بیان دانش، تجربه‌ و دیدگاه‌هایشان بپردازند. هدف میزگرد، ایجاد بانک محتوای خوب فارسی در این زمینه در قالب یک فعالیت جمعی است.

سهیل ملازاده، مدیر ارتباطات پادپُرس درباره اهمیت و دلایل برگزاری این دوره گفت: برای ارزش‌آفرینی موثر لازم است از وضعیت ایران در تولید تکنولوژی خبر داشته باشیم، این در حالی است که بسیاری از دانش و تجربیاتی که در اختیار اهل صنعت و فعالان حوزه‌ی تکنولوژی قرار دارد، در وب فارسی در دسترس نیست. هدفمان این است که در وهله‌ی اول چنین دانشی را در قالب یک منبع موثق جمع‌آوری و مستند کنیم. این اطلاعات در گوگل ایندکس می‌شود و بعد از میزگرد نیز در قالب گزارش‌های نوشتاری و تصویری جمع‌بندی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی در زمینه‌ی ارزش‌های این میزگرد و مزایای آن برای شرکت کنندگان افزود: با توجه به فضای خوبِ نوشتن در پادپُرس، اول از همه میزگرد تمرینی است برای نوشتن و فضایی در دسترس اهل قلم. ضمن آنکه رویداد مجازی است و افراد از هر جایی توانایی مشارکت در آن را دارند. کرسی یونسکوی دانشگاه صنعتی شریف از جمله حامیان اولیه این میزگرد است و امیدواریم با کمک و همراهی ایشان و بعضی دانشگاه‌ها و موسسات دیگر تعاملات جالبی از مدل ذهن‌های مختلف راجع به موضوع «تکنولوژی» داشته باشیم. در ضمن، در این گفتگو، افراد فرصت تمرین بحث و استدلال، و یادگیری تفکر انتقادی را خواهند داشت.


متولی برگزاری این دوره تاکید کرد: این حرکت جمعی، از ابتدا هم به شکل جمعی و توسط جامعه‌ی اهل حل مسئله‌ی پادپُرس در حال رقم خوردن است. موضوع از طرف جامعه‌ی کاربری پادپُرس انتخاب و رویداد نیز توسط خود ایشان در حال پیگیری و برگزاری است.

ایده‌ی میزگرد مجازی نُوآ ساده است: خیلی وقت‌ها، زمان و مکان اجازه نمی‌دهد دور هم جمع شویم و راجع به مسئله‌هایی که برایمان اهمیت دارند، تبادل نظر کنیم و تجربه و دانش‌مان را بروز دهیم. حتی اگر دور هم جمع شویم، نتیجه‌اش یک‌بار‌مصرف می‌شود و در دسترس خودمان و دیگران قرار نمی‌گیرد. برای همین، از تکنولوژی کمک گرفتیم و در فضای مجازی شرایط خوبی را برای گفتگوی نوشتاری آماده کردیم. با این کار، مرزهای فضا و زمان را پشت سرگذاشتیم و حالا می‌توانیم علاوه بر ارتقای مهارت‌های نوشتنمان، تجربه‌هایمان را هم مستند کنیم و در اختیار بقیه قرار بدهیم.

گفتنی است این دوره‌ی آموزشی به مدت یک هفته از ۸ تا ۱۴ دی ۱۳۹۶ پیگیری خواهد شد و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره، می‌توانند به وبسایت میزگرد مجازی نُوآ۰۰۸ مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۶۳۱۶۸۰۱۹ تماس حاصل کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *