ایده‌های استارتاپی برای حل معضل آلودگی هوا حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از حمایت از ایده‌های استارتاپی با موضوع حل معضل آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود در جمع فعالان استارتاپی گفت: از جمله برنامه‌های مهمی که ما پیگیری خواهیم کرد بحث «شهر هوشمند» است. امروز مردم تهران با چالش‌های مهمی رو به رو هستند و نیاز است که از مباحث کلی درباره شهر هوشمند فاصله بگیریم و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم نقش آفرین باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت پرشتاب و همه جانبه در این زمینه یادآور شد: باور داریم مقابله و مرتفع کردن بسیاری از چالش‌های شهری که زندگی روزمره شهروندان و پایتخت نشینان را تهدید می‌کند مانند ترافیک و یا آلودگی هوا و آلاینده‌های زیست محیطی، نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری از جمله شبکه‌های پهن باند، فیبرنوری یا فناوری‌های اینترنت اشیا است.


فرجود گفت: در همسایگی کشور ما و کنار خلیج فارس، شهری مانند دوبی با سرمایه‌گذاری و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره گفتن از اینترنت اشیاء موفق شده در یک بازه زمانی به نسبت کوتاه، میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را دو برابر افزایش دهد. وی با اشاره به شرایط نامناسب آلودگی هوا در روزهای اخیر و گلایه‌های شهروندان تاکید کرد: یکی از محورهایی که در تعامل با استارتاپ‌ها و بخش خصوصی به آن خواهیم پرداخت، موضوع آلودگی هوا است و ایده‌های استارتاپی برای حل این معضل را استقبال و حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اضافه کرد: مسئله آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چندوجهی و البته دارای چندین متولی است و این متولیان صرفا محدود به شهرداری تهران نیست و در بیرون از سازمان هم متولیانی دارد که همه باید پاسخگو باشند. وی توضیح داد: به همین دلیل نمی‌توان گفت که فقط با توسعه و بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این موضوع حل می‌شود. اما تردیدی نیست که هوشمندسازی شهر تهران و سایر کلانشهرهای کشور با سرمایه‌گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع این معضل داشته باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *