تعویق در زمان برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶

برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با درخواست‌های مکرر کاندیداهای انتخابات به منظور تکمیل مدارک به تاریخ هفتم دی‌ماه موکول شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، براساس مصوبه فوری هیات مدیره سازمان در شب گذشته و به دلیل اینکه بیش از ۶۰ درصد نامزدهای این دوره انتخابات موفق به جمع آوری امضای برگه حسن شهرت خود از سوی اعضای صنف نشدهٔ‌اند، زمان برگزاری انتخابات از ۲۳ آذرماه به هفتم دی‌ماه به تعویق افتاد.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اعلام این خبر گفت: همانطور که پیش از این نیز در خصوص اقدامات و دستاوردهای سازمان عنوان شد، در این دوره تعداد اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در مقایسه با دوره گذشته تا دو برابر افزایش یافته است. سعادت درخصوص دلیل به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات ادامه داد: مطابق آئین‌نامه تشکیل سازمان، نامزدهای حضور در انتخابات هیات مدیره، ملزم هستند برگه حسن شهرت خود رابه امضای حداقل ۵ درصد اعضای سازمان در هر شاخه برسانند که با این افزایش بی‌سابقه تعداد اعضا در دوره حاضر، هر کاندیدا باید در شاخه شرکت‌ها، ۱۴۸ امضا از اعضای صنف جمع‌آوری می‌کرد که با وجود اتمام زمان تکمیل مدارک تا روز ۲۰ آذرماه، بیش از ۶۰ درصد کاندیداها موفق به انجام این کار نشدند.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این رابطه گفت: مطابق آئین‌نامه سازمان، تمام کاندیداها در فاصله زمانی ۷۲ ساعت مانده به انتخابات، ملزم به ارایه تمام مدارک خود به دبیرخانه سازمان هستند که به دلیل حدنصاب نرسیدن امضای این کاندیداها در برگه حسن شهرتشان و عدم تکمیل مدارک، سازمان مجبور به حذف نامزدهایی بود که مدارک خود را تکمیل نکرده‌اند.

سعادت با اشاره به تقاضای  کاندیداها برای تغییر زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد: با درخواست مکرر این نامزدها، جلسه فوری هیات مدیره به منظور بررسی درخواست تعویق زمان برگزاری انتخابات را شب گذشته تشکیل دادیم و با مصوبه هیات مدیره مقرر شد برگزاری انتخابات به دو هفته آینده موکول شود تا تمام نامزدها بتوانند در مدت زمان باقی مانده مدارک خود را تکمیل کنند. او در این خصوص ادامه داد: افزایش چشم‌گیر تعداد اعضای سازمان تهران در این دوره هرگز شعار نبوده است. به طوری‌که در دوره حاضر تنها ۱۵۰ شرکت عضو سازمان دارای رتبه یک هستند که هر کدام ۱۰ برگه رای دارند، در حالی که در انتخابات گذشته تنها ۴۰ شرکت رتبه یک در سازمان وجود داشت. این افزایش بی‌سابقه تعداد اعضا باعث شد کار کاندیداها برای اخذ امضای تعداد بیشتر شرکت‌ها سخت‌تر شود.

سعادت در پایان اظهار امیدواری کرد: با تعویق زمان انتخابات و ارائه سامانه الکترونیکی جمع‌آوری امضای برگه حسن شهرت برای کاندیداها (ای‌نما)، امیدواریم شاهد حضور حداکثر اعضای صنف در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان باشیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *