گزارش اولین گردهمایی فروشندگان اینترنتی کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ اولین گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا در سالن کنفرانس هتل همای تهران برگزار شد.

مرکز فروشندگان دیجی‌کالا فعالیت خود را از سال گذشته با هدف گسترش و توسعه کسب‌وکار آغاز کرد و در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ فروشنده نام خود را برای عرضه‌ی محصولاتشان در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به ثبت رسانده‌اند.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از آغاز همکاری دیجی‌کالا با فروشندگان، اولین گردهمایی مرکز فروشندگان برگزار شد. دیجی‌کالا برای تمام فروشندگانش به‌صورت آنلاین دعوت‌نامه فرستاد و حدود ۶۰۰ شرکت، تولیدکننده و فروشنده‌ی کشور در این گردهمایی حضور به‌هم رساندند. هدف از برگزاری این گردهمایی معرفی فضای فروش آنلاین، آشنایی با ارزش‌های دیجی‌کالا و آموزش در جهت کمک به پیشرفت فروش بود. در کنار این دیجی‌کالا طی این مراسم برای همکاری با فروشندگان در جشنواره‌ی یلدا، بزرگ‌ترین کمپین فروش آنلاین ایران، اعلام آمادگی کرد.


گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا با ورود مهمانان به سالن کنفرانس هتل هما و خوشامدگویی نیما رسول‌زاده، مدیر ارشد واحد محتوای دیجی‌کالا آغاز شد.

سعید و حمید محمدی بنیان‌گذاران و مدیران عامل دیجی‌کالا اولین سخنرانی این مراسم را به عهده داشتند. آن‌ها در خصوص بازار تجارت آنلاین و فرصت‌هایی موجود در کشور صحبت کردند. در کنار آن به معرفی مرکز فروشندگان  پرداختند و ویژن دیجی‌کالا را نسبت به این پلتفرم تشریح کردند.

نمایندگان بیش از ۶۰۰ کسب‌وکار در گردهمایی مرکز فروشندگان دیجی‌کالا حضور داشتند

حمید محمدی در آغاز صحبت‌هایش گفت: «مرکز فروشندگان، دیجی‌کالا را به پلتفرمی تبدیل می‌کند که قادر است بهترین تاجران کشور را جمع کند تا هم به کسب‌وکار خودشان رونق دهند و هم چرخ‌های دیجی‌کالا را بچرخانند.» سعید محمدی اضافه کرد: «یازده سال طول کشید تا به یکی از اهداف و آرمان‌های آغازین‌مان برسیم و زیرساختی فراهم کنیم تا بتوانیم درهای دیجی‌کالا را به روی همه فروشندگان با تجربه در بازار باز کنیم.» سعید و حمید محمدی با مقایسه فروش سنتی و فروش آنلاین، فضای مناسب و موقعیت بهینه فروش اینترنتی از نظر زمان، هزینه و سرمایه انسانی را یادآور شدند.

این مراسم با صحبت‌های نیما طاهری مدیر تضمین کیفیت کاتالوگ در مرکز فروشندگان ادامه یافت. طاهری ارائه‌ی خود را با داستان شکل‌گیری دیجی‌کالا شروع کرد و اهمیت ارائه‌ی محتوای کامل و دقیق برای دیده شدن کالا در سایت و فروش آن را برای مخاطبان تشریح کرد. عکس مناسب، شرح و توضیحات، مشخصات دقیق، گروه‌بندی و نام‌گذاری صحیح مواردی بود که در این قسمت توضیح داده شد. پس از آن سعید موسوی‌زاده کارشناس آن‌بردینگ (آموزش) در مورد اهمیت و مزایای قیمت‌گذاری رقابتی صحبت کرد. او راهکارهای جدید دیجی‌کالا جهت فروش بهتر را برای فروشندگان حاضر در مراسم شرح داد. موسوی‌زاده اعلام کرد فروشندگان ازین پس می‌توانند در تمامی کمپین‌های فروش ویژه شرکت کنند و نتایج آن را درلحظه مشاهده و ارزیابی کنند. مهرداد اربابی، کارشناس ارشد فروش و بازاریابی مرکز فروشندگان، سومین ارائه را در بخش آموزشی گردهمایی به عهده داشت. اربابی صحبت‌هایش را با تحلیل جشنواره‌ی «جمعه به خرید» و دستاوردهای آن آغاز و بهترین‌های فروشندگان در این جشنواره  را معرفی کرد. او اعلام کرد تعداد سفارشات در این جشنواره ۶٫۵ برابر روزهای عادی بوده که ۴۵ درصد از افزایش فروش در جمعه به خرید سهم فروشندگان دیجی‌کالاست.

سعید و حمید محمدی مدیران عامل دیجی‌کالا: «مرکز فروشندگان، دیجی‌کالا را به پلتفورمی تبدیل می کند که قادر است بهترین تاجران کشور را جمع کند.»

مهرداد اربابی نوید «یلدای شگفت‌انگیز»، بزرگ‌ترین جشنواره‌ی فروش آنلاین ایران را داد و تأکید کرد در یلدای سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش نسبت به یلدای ۹۴، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا ۵٫۱ میلیون کاربر را جذب کرد. پیش‌بینی می‌شود فروش جشنواره‌ی یلدا ۲۰ برابر روزهای عادی باشد و از این بین ۵۰ درصد سهم فروشندگان خواهد بود.

سپس بابک فتاحی، مدیر ارشد واحد تجربه مشتریان دیجی‌کالا گفتگوی صمیمانه‌ای در خصوص اهمیت مشتری‌مداری و تأثیر آن در کسب‌وکار با مهمانان داشت. فتاحی صحبت‌هایش را با جمله‌ای از سم والتون بنیان‌گذار والمارت آغاز کرد: «هر سازمانی یک رئیس دارد که تعیین می‌کند چطور و چه وقت کار کنیم. این رئیس فقط مشتری است!» او تأکید کرد اهمیت مشتری مداری تنها به هنگام خرید و پرداخت محدود نمی‌شود. برای رشد کسب‌وکار باید از اولین لحظه برخورد تا بعد از خرید و پیگیری‌ها، مشتری مداری مهم‌ترین اصل کاری هر فروشنده باشد. دیجی‌کالا تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا در راستای رضایت مشتریان به فروشندگانش کمک کند.

در بخش بعدی مراسم از دو فروشنده مطرح و موفق دعوت شد تا تجربیات خود را از فروش در دیجی‌کالا با سایر مهمانان در میان بگذارند. اولین فروشنده‌ای که به روی سن آمد، مایکل اسمر از شرکت آبافناوران بود. او در صحبت‌هایش به تأثیر دیجی‌کالا در توسعه تجارتش اشاره کرد و گفت ما پیش از این سال‌ها تجربه فروش فیزیکی داشتیم؛ ولی با شروع فروش آنلاین در دیجی‌کالا افزایش چشمگیری در فروشمان حاصل شد که به بزرگ شدن بیزینس ما کمک زیادی کرد.

مدیر شرکت رعد: «دیجی‌کالا شما را ملزم به پیشرفت می‌کند و اجازه نمی‌دهد یکجا بایستید.»

رهام شاکر از شرکت رعد دومین فروشنده‌ای بود که از کسب‌وکارش در دیجی‌کالا حرف زد. شاکر اعلام کرد نرخ رشد فروش این شرکت در دیجی‌کالا هر دو ماه و نیم معادل رشد یک ساله‌ی فروشگاه‌های فیزیکی رعد است. او در ادامه گفت: «من به‌عنوان کسی که شاید نسبت به خیلی از فروشندگان دیگر تجربه‌ی همکاری بیشتری با این شرکت داشته باشم می‌گویم دیجی‌کالا مثل موجی است که می‌توان به کمک آن به اوج رفت. دیجی‌کالا شما را ملزم به پیشرفت می‌کند و اجازه نمی‌دهد یکجا بایستید. پرسنل دیجی‌کالا در پشتیبانی و سایر قسمت‌ها از هر فروشنده‌ای برای کسب‌وکارتان بهتر هستند.»

بعد از این عماد بهاور از گالری مثالین به‌عنوان اولین فروشنده در بخش مارکت پِلیس دیجی‌کالا به روی سن آمد و از تجاربش در فروش آنلاین گفت.

بخش بعدی در گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا معرفی فروشندگان برتر در سه زمینه مهم بود. در زمینه‌ی «بیشترین فروش» امیر لاجوردی از شرکت رایان به‌عنوان برترین فروشنده معرفی شد. آرمین بیک محمدی از مرکز تأمین کالای دیجیتال ایران و محمد نراقی از نگاتیو هم در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند و تقدیر شدند.

در زمینه‌ی «بیشترین رشد فروش» پیمان پوربهرامی از شرکت دکانت به‌عنوان فروشنده اول، فرشید نورعلی از گاما سیستم به‌عنوان فروشنده دوم و فرهاد دلجو از آرام یراق به‌عنوان فروشنده سوم معرفی شدند و لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.

گروه سوم، فروشندگان با بیشترین «تنوع درج کالا» به ترتیب ایمان علاقه‌بندی از توسعه تجارت ترلان، مهرداد آهنگران از کارخانه تهران و بهروز فرمانی از مارکت لند بودند که با اهدا لوح و سکه از آن‌ها تقدیر شد.

در آخر دیجی‌کالا طی مراسم قرعه‌کشی به سه نفر از مهمانان سه هدیه ویژه شامل سفر به مالزی، کارت هدیه یک میلیون تومانی و پانصد هزار تومانی اهدا کرد.

درآخر کارشناسان و مدیران مرکز فروشندگان به سؤالات حاضرین یک‌به‌یک پاسخ دادند. مراسم با پذیرایی شام و اهدا بسته‌های یادبود دیجی‌کالا به پایان رسید.

دیجی‌کالا به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان در این گردهمایی سفر و کارت هدیه اهدا کرد.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *