آغاز رویداد فینوکمپ و راه‌یابی ۲۵ ایده به مرحله بعد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی فینووا، رویداد فینوکمپ در روز دوشنبه ۲۹ آبان از ساعت ۹ صبح در مجتمع صندوق نوآوری و شکوفایی با پذیرش شرکتکنندگان و مهمانان ویژه آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این رویداد، جناب آقای مهندس سیدحامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و جناب آقای مهندس علی بدیعی مدیر فینووا حضور داشتند.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مجری برنامه با تقدیر از همراهی حامیان این رویداد (بانک آینده، شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، فینوتک، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت آدانیک، شرکت رایان هم افزا، شتابدهنده فینووا و مرکز شتابدهی و نوآوری)، از مدیر فینووا به عنوان اولین سخنران این رویداد دعوت به عمل آورد.

علی بدیعی به عنوان اولین سخنران، به معرفی رویداد فینوکمپ و اهداف آن پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: “مسائل را خطی نبینید و انگیزههای درونی خود را برای حضور در این رویداد پیدا کنید.” در بخش بعد، آیدا خدیوی فرد مفهوم PFM و چگونگی تحلیل دادهها را تشریح کرد. مهسا خمیسی سومین سخنران این رویداد بود که پس از معرفی سندباکس فینوتک تصریح کرد: “ما در فینوتک این ابزار را در اختیار شما قرار میدهیم تا با APIهای باز، فرایندهای بانکی خود را انجام دهید. این روند مانند بازی لگو است که با ترکیب قطعات که همان APIها هستند، میتوانید محصولات بزرگی بسازید. اکنون سندباکس فینوتک در اختیار شماست.”


آرین افشار دبیر فینوکمپ، توضیحاتی درباره بخشهای مختلف رویداد ارائه داد. او درباره زمانبندی کارگاههای آموزشی و زمان داوری ایدهها بیان کرد: “مدت زمان هر کارگاهچهار ساعت است که دو ساعت به آموزش مستقیم و دو ساعت به استفاده از مربیگری و پرسش و پاسخ اختصاص خواهد یافت. امروز مرحله نخست انتخاب ایدهها صورت میپذیرد و روز پنجشنبه ایدههای منتخب وارد فاز طراحی و ساخت محصول میشوند. همچنین تیم ها از روز پنجم تا سیزدهم آذرماه فرصت دارند تا بر روی MVP خود کار کنند.”

در ادامه رویداد سارا سامخانی به اهمیت تیم در موفقیت محصول اشاره کرد و افزود: “تیمها مهمتر از ایده هستند. ساختن تیم خوب و متمایز، سخت است. ما تیمی کار میکنیم چون برآیند تیم فراتر از برآیند مجموع تک تک افراد است. همافزایی حاصل از تیم بسیار مهم است. اهمیت این مطلب که تیم چگونه کار میکند بیش از این است که تیم روی چه موضوعی کار میکند.” وی در ادامه گفت: “نتیجه تحلیل گوگل در بررسی عوامل موفقیت تیم، امنیت روانی در تیم، قابل اتکا بودن، شفافیت و معناداری است. این در حالی است که امنیت روانی با فاصله زیاد مهمترین رکن موفقیت تیم بوده است. افراد باید در تیم احساس کنند که راحت میتوانند نظر و توانایی‌های خود را ابراز کرده و به این مفهوم دست پیدا کنند که در تیم خودسانسوری وجود ندارد.”

شرکتکنندگان پس از پذیرایی برای شرح ایدههای خود در سالن کار حضور یافتند و در قالب طرح گرافیکی ایدههای خود را ترسیم کردند. افراد در این فضا میتوانستند درباره ایدهها اظهار نظر کنند تا ایدهها به مفهوم مدیریت مالی شخصی نزدیک شوند. صاحبان ایده، برنامهنویسان و توسعهدهندگان کسب‌وکار در این بخش از رویداد، پویا و پرانرژی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخستین روز رویداد فینوکمپ با ارایه ۳۳ ایده توسط شرکتکنندگان ادامه یافت. آنها سه دقیقه فرصت داشتند تا ایده خود را مطرح کنند. داوران در پایان این بخش و پس از گفتگو با یکدیگر، ۲۵ ایده را برای راهیابی به مرحله بعد انتخاب کردند. صاحبان ایدههای منتخب در آخرین بخش با برنامهنویسان و توسعهدهندگان کسب‌وکار گفتگو کردند تا تیمخود را تشکیل داده و در روزهای آتی طراحی محصول خود را آغاز نمایند.

در ادامه برخی از تصاویر منتشر شده از این رویداد را مشاهده می‌کنید:

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت فینوکمپ، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آن مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *