ایجاد فرصت شغلی برای معلولان در جشنواره توان‌تک

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶

به مناسبت روز جهانی معلولان، جشنواره توان‌تک (Tavan Tech) به همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، با حضور استارتاپ‌های موفق و شرکت‌های صاحب‌نام حوزه تجارت الکترونیکی، باهدف معرفی سرویس‌ها و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، به‌ویژه توان‌یابان، از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود.

درباره جشنواره

توان‌تک رویدادی استارتاپی در حوزه معلولیت است که در آن، افراد دارای معلولیت، با فناوری‌های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش‌محور و غیرفیزیکی آشنا شده و فرصت‌های شغلی پایدار در کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، بررسی و معرفی خواهند شد. در توان تک تلاش می‌شود با هم‌افزایی و مشارکت استارتاپ‌های فعال در حوزه معلولیت، برای گسترش و توسعه این نوع کسب‌وکارها اقدامات موثری انجام‌شده و چشم‌اندازی روشن برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود. همچنین نمایشگاهی که با حضور استارتاپ‌ها در این رویداد برگزار می‌شود، امکانات موجود در فضای اینترنت و اثر مثبت آن را در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت به نمایش می‌گذارد.

مدیرعامل مجتمع رعد درباره چشم‌انداز و اهداف این رویداد گفت: “توان‌تک فرصتی است برای شناساندن پتانسیل ۱۱ درصد از افراد جامعه. ما در این رویداد چند هدف اصلی را دنبال می‌کنیم. هدف نخست ما ایجاد اشتغال برای توان‌یابان است. شناساندن فرصت‌های حوزه فاوا به توان‌یابان، استفاده از خدمات استارتاپ‌های فاوا برای بهبود کیفیت زندگی توان‌یابان، ایجاد شرایط افزایش مهارت از طریق کارآموزی و کاریابی توان‌یابان و شناساندن توانمندی‌های توان‌یابان به استارتاپ‌ها هم از دیگر اهداف این رویداد هستند.” پناهی افزود: مهم‌ترین هدف توان‌تک، تشویق استارتاپ‌ها برای مناسب‌سازی خدمات‌شان متناسب با نیاز توان‌یابان است. به همین منظور، مجتمع رعد جایزه ویژه‌ای را برای استارتاپ برگزیده هیات داوران رویداد در نظر گرفته است. این جایزه به استارت‌آپی داده می‌شود که بیشترین اثر را در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه توان‌یابان کشور داشته باشد.


مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد باگذشت ۳۴ سال فعالیت در عرصه آموزش‌های مهارتی و دانشگاهی افراد دارای معلولیت و همکاری با ۲۸ مرکز مشابه و مستقل در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی توان‌یابان را دنبال می‌کند. علاقمندان به حضور در این رویداد می‌توانند به وب‌سایت رویداد مراجعه کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *