راه‌اندازی اولین مرکز شتابدهی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶

سال گذشته جامعه کارآفرینی استان کرمان درگیر دو رویداد پایه‌ای این حوزه یعنی همفکر و استارتاپ ویکند بود. در واقع این جامعه متولد شد و پس از یک سال تلاش و پیشرفت، در تولد یکسالگی همفکر و تشکیل این جامعه، در تاریخ ۲۹ شهریورماه امسال اولین شتابدهنده استان کرمان راه‌اندازی شد.

استان کرمان سرشار از ذخایر عظیم معدنی و کشاورزی است، که می‌توان از آن‌ها در حوزه اشتغال‌زایی بهره برد اما پس از تشکیل جامعه کارآفرینی، به این نکته پی‌برده شد که استان کرمان سرشار از نیروی انسانی متفکر، متخصص و خلاق است. برای پیشرفت این افراد رویدادهای همفکر، استارتاپ‌ویکند، نوآوردگاه، توریسم‌آپ و قاعده‌بازی برگزار شد اما هرچه می‌گذشت کمبود مرکزی برای سر و سامان دادن به استارتاپ‌ها و در اختیار گذاشتن تمامی امکانات مورد نیاز آن‌ها در یکجا احساس می‌شد.

امسال یکی از قدیمی‌ترین پزشکان استان، سرمایه سال‌ها تلاش خود را به میان گذاشت و مرکزی را برای این افراد شکل داد. شتابدهنده هایتک استارز اولین مرکز شتابدهی کرمان، چهارشنبه ۲۹ شهریور در سالروز یکسالگی همفکر کرمان رونمایی شد. هایتک استارز با مدیریت محسن سلاجقه کارآفرین و کارشناس رسمی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با سرمایه‌گذاری اولیه دکتر غلامعباس سلاجقه و گروه فناوری هایتک شکل گرفت. هایتک استارز برند اولین شتابدهنده استان کرمان شد و پیش ثبت‌نام اولین دوره پیش شتابدهی خود را آغاز کرده است.


این شتابدهنده دوره پیش رشد خود را ۴ ماهه گذاشته و مبلغ معینی را جهت فاند به استارتاپ تعیین نکرده است. پس از پیش ثبت‌نام و بررسی‌های اولیه میزان سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌ها و درصد سهام به بحث گذاشته شده و به صورت توافقی پیش می‌رود. هم اکنون این مرکز در حال تکمیل کادر و افزایش میزان جذب سرمایه خود است.

به منظور آشنایی بیشتر و شرکت در اولین دوره شتابدهی آن به وبسایت هایتک استارز مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *