موپک، رویدادی با موضوع تلفن همراه، برنامه‌ریزی و توسعه زندگی شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶

رویداد موپک با موضوع تلفن همراه، برنامه‌ریزی و توسعه زندگی شهری از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ مهرماه با همکاری ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری منطقه ۵ تهران در مجتمع تجاری کوروش برگزار می‌شود.

درباره موپک

در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های ICT برای راه اندازی کسب‌وکارهای فناورانه نوپا (استارتاپ) از دو منظر مورد استقبال دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی کشور قرار گرفته است: ۱ـکاهش هزینه‌ها و تسهیل امور اجرایی۲ـایجاد اشتغال

یکی از دستگاه‌های اجرایی کشور که پتانسیل بسیار زیادی برای حمایت، جذب و به‌کارگیری ایده‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه دارد، شهرداری‌ها هستند. چرا که مستقیما به طور روزانه با عموم جامعه و نیازهای آنان سروکار دارند. از این رو، برای اولین بار در شهر تهران با همکاریستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری،شهرداری منطقه ۵ تهرانو سایر حامیان مادی و معنوی، رویداد موپک (تلفن همراه، برنامه‌ریزی و توسعه زندگی شهری) از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ در مجتمع تجاری کورش برگزار میشود.


محورهای رویداد

شهر هوشمند
خدمات مرتبط با مراکز و مجتمعهای تجاری
گردشگری شهری و کارآفرینی
کارآفرینی در بافت فرسوده
اقتصاد شهری و خانوادهها
ترافیک و فرهنگ رانندگی
دستفروشی و سد معبر
مدیریت پسماند و تفکیک زباله (خشک و تر)
کارآفرینی اقشار آسیبدیده اجتماعی، زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار

بخش‌های رویداد

این رویداد در دو بخش اصلی انجام خواهد شد. در بخش استارتاپ ویکند رویداد موپک، شرکتکنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار داده میشوند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق و متخصصین حوزه مدیریت شهری انتخاب میشوند، در جهت تبدیل ایده‌های خود به کسب‌وکاری موفق تلاش میکنند. در این راستا به علت افزایش ضریب نفوذ تلفنهای همراه بین مردم و همچنین بالا رفتن تقاضای مردم برای اپلیکیشنهای تلفن همراه، این ابزار بعنوان مبنای طراحی و اجرای ایدههای ارایهشده در این رویداد درنظر گرفته شده است.

نمایشگاه موپک

نمایشگاه موپک نیز در این تاریخ برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری آن در وحله اول معرفی شرکتها، معرفی کسب‌وکارهای جدید، ایده دادن به فارغالتحصیلان برای یافتن جایگاه شایسته، تعامل و ارتباط با صنعت و … است و در مراحل بعدی معرفی ایدههای شکل گرفته در استارتاپ ویکند، حمایت اقتصادی و ایجاد فرصت در تقویت تواناییهای شهروندان و اجرای اهداف حمایتی از افراد کارآفرین و در راستای آن ارتقاء سطح زندگی شهروندان است. از طرفی اینگونه نمایشگاهها فرصت مناسبی را برای شتابدهنده‌ها، شرکتها و سازمانها فراهم میآورد تا با تعداد زیادی از ایدهها و محصولات خلاقانه بالقوه سرمایهگذاری آشنا شده، زمینههای مشارکت و همکاری با یکدیگر را مورد بررسی قرار داده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب افراد موردنظر خویش اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید به وبسایت موپک مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *