سخنگوی اتحادیه کسب‌وکار مجازی:”فروشگاه‌های اینترنتی گران می‌فروشند چون مالیات می‌دهند”

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶

به گزارش جام‌جم آنلاین، سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی، گرانفروشی در برخی از فروشگاه‌های مجازی رسمی و بزرگ را پرداخت عوارض و گمرکی برای ورود کالا از مبادی رسمی عنوان کرد و اظهار داشت: فروشگاه‌های مجازی رسمی نه تنها سودی نمی‌برند بلکه مبلغی را هم از خود می‌دهند و علت گرانی کالایشان، پرداخت عوارض گمرکی است، فروشگا‌های مجازی رسمی مجبور به فروختن کالاهای وارد شده از مبادی رسمی هستند.

نظارت بر سایت‌های بدون مجوز به عهده تعزیرات است

رضا الفت نسب درباره نظارت اتحادیه بر سایت‌های کسب‌وکار اینترنتی گفت: اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی حدود یک ماه است که به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده و امروز اولین جواز برای کسب‌وکار اینترنتی در این اتحادیه صادر شد. صدور مجوز و نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی رسمی بر عهده این اتحادیه است، فعالیت کنترل بر قیمت‌ها هنوز آغاز نشده اما در صورت ارجاع شکایت از سوی کاربران به آن رسیدگی خواهد شد. در تلاش هستیم با اداره تعزیرات همانند دیگر اتحادیه‌ها تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم تا به پرونده‌های ارجاع شده به علت قیمت‌گذاری نامناسب نیز رسیدگی کنیم. وی بیان کرد: اتحادیه بر سایت‌هایی که بر اساس قانون توسط این اتحادیه و نیز اتاق اصناف جواز دریافت کرده‌اند نظارت دارد و تا کنون حدود ۳۲۰ جواز کسب برای فروشگاه‌های مجازی صادر شده است. نظارت بر سایت‌های بدون مجوز و و نیز کنترل قیمت‌ها در این سایت‌ها بر عهده اداره تعزیرات است.

مقایسه قیمت‌های فروشگاه‌های اینترنتی رسمی با غیر رسمی‌ها درست نیست

وی قیمت بالا در برخی فروشگاه‌های مجازی رسمی و بزرگ را کالای وارد شده از مبادی رسمی دانست و افزود: کاربرها قیمت کالا در برخی از فروشگاه‌های مجازی رسمی را با سایت‌های غیر مجاز و حتی بازار که کالای قاچاق را به فروش می‌رسانند، مقایسه می‌کنند. فروشگاه‌های مجازی رسمی به دلیل پرداخت عوارض و گمرکی برای ورود کالاها به صورت قانونی، قیمت‌های بالاتری نیز دارند و کاربران می‌توانند به صورت کاملا شفاف کالای خود را رصد کنند. الفت‌نسب گفت: این اتفاق در جمعه اینترنتی نیز افتاد، کاربران با مقایسه قیمت در‌ فروشگاه‌های مجازی رسمی و غیر رسمی، کالاهای موجود در فروشگاه‌های مجازی رسمی را گران توصیف کردند؛ فروشگاه‌های مجازی رسمی نه تنها سودی نمی‌برند بلکه مبلغی را هم از خود می‌دهند و علت گرانی کالایشان، پرداخت عوارض گمرکی است، فروشگا‌های مجازی رسمی مجبور به فروختن کالاهای وارد شده از مبادی رسمی هستند.


نظارتی بر سایت‌های غیر رسمی و شبکه‌های اجتماعی که اقدام به فروش اجناس قاچاق می‌کنند وجود ندارد

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی ادامه داد: سازمان‌های مختلفی بر سایت‌های کسب‌وکار مجازی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای لازم را انجام می‌دهند. سایت‌های غیر رسمی و نیز شبکه‌های اجتماعی زیادی اقدام به فروش اجناس قاچاق می‌کنند که نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و باید اقدامات لازم در این مورد صورت گیرد و ما نیز به این نوع فعالیت‌ها معترض هستیم.

وبسایت اتحادیه به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

الفت نسب گفت: وبسایت اتحادیه به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود و آدرس سایت‌هایی که دارای پروانه کسب هستند بر روی سایت قرار خواهد گرفت و با مراجعه کاربران به سایت اتحادیه، فروشگاه‌های رسمی اینترنتی قابل تشخیص خواهند بود. وی تاکید کرد: در صورت شکایت از فروشگا‌های مجازی رسمی مردم می‌توانند به آدرس: جلال‌آل احمد- زیر پل گیشا -پلاک ۷۷ (اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی) از ساعت ۹ الی ۱۷ مراجعه کنند و یا با تلفن اتحادیه به شماره ۸۸۲۸۵۵۱۸ تماس بگیرند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *