روش پیگیری سوءاستفاده از نام و اعتبار وبسایت‌های پربازدید برای سئو

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶

شرکت‌ها می‌توانند شکایات خود در زمینه سوءاستفاده از نام تجاری به کمک روش‌های SEO در فضای مجازی را اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، مهرداد سیجانی، مسئول کمیسیون فضای مجازی سازمان با اعلام این خبر گفت: چندی است برخی شرکت‌های فعال در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO)، برای بالا بردن رتبه پورتال‌ و وب‌سایت مشتری‌های خود، از نام و اعتبار سایت‌های پربازدید سوءاستفاده می‌کنند که این موضوع با اعتراض شرکت‌‌های معتبر عضو سازمان روبه‌رو شده است.

سیجانی در خصوص موضوع SEO گفت: بهینه‌سازی موتورجستجو که تحت نام SEO یا (Search Engine Optimization)درمیان فعالان فضای مجازی شناخته شده است، فعالیتی است که براساس آن، رتبه پورتال‌ها و وب‌سایت‌های مختلف از طریق بهینه‌سازی ساختاری در موتورهای جستجو همچون گوگل و یاهو ارتقا می‌یابد. او با تاکید براینکه این تخلفات در تمام کشورها جرائم سنگینی  دارد، ادامه داد: براساس شکایات رسیده به کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، برخی فعالان SEO بدون اطلاع شرکت‌های معتبر و پربازدید، از نام سایت آنها سو استفاده کرده و صفحاتی با نام این شرکت‌ها در وبسایت مشتریان خود ایجاد می‌کنند، تا از این طریق رتبه پورتال مشتریان را افزایش دهند. به گفته سیجانی، در مواردی دیگر این متخلفان از کلمات کلیدی وبسایت‌های معتبر سوءاستفاده می‌کنند تا رتبه پورتال‌های مشتری را افزایش دهند.


مسئول کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با دعوت از شرکت‌ها برای اعلام شکایت خود به سازمان گفت: این تخلف در واقع استفاده غیر مجاز و غیر اخلاقی از اعتبار و نام شرکت‌های معتبر است، سازمان از تمام شرکت‌هایی که به این شکل مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند دعوت می‌کند تا مراتب اعتراض خود را اعلام کنند. او در این رابطه ادامه داد: سازمان برای حمایت از فعالیت قانونی، حفظ حقوق و اعتبار شرکت‌هایی که در این زمینه آسیب‌ دیده‌اند، با متخلفان برخورد خواهد کرد.

به گفته  مسئول کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، شرکت‌ها می‌توانند از طریق جستجوی مداوم نام و سایت شرکت خود در موتورهای جستجو، از سواستفاده‌های احتمالی مطلع شوند. مسئول کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق فعالان قانونی IT، هدف این سازمان است، گفت: قوانین و مقررات حاکم برفضای مجازی درکشور ما نقصی ندارد و مشکل در اجرا و پیگیری این قوانین است. در این فضا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، به دنبال ایجاد قوانین دست‌وپاگیر نیست اما قطعا برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان و احقاق حقوق شرکت‌‌هایی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های سازمان است.

شرکت‌ها برای اعلام شکایت می‌توانند درخواست خود را به آدرس info@tehrannsr.org ارسال نمایند و یا در صورت نیاز با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران (۸۸۷۳۴۴۹۹) تماس حاصل کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *