گفتگو با شلیله در خصوص مخالفت‌های صورت گرفته با تشکیل اتحادیه کسب‌وکار مجازی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶

شلیله: شخصی که تشکیل اتحادیه را بازگشت به عقب قلمداد می‌کند با فعالیت صنفی آشنا نیست و یا منافع خود را در خطر می‌بیند.

شایان شلیله مدیرعامل ای‌نتورک و به عنوان عضوی از هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی در پاسخ به خبری که چندی پیش از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منتشر شد و یکی از مسئولان در این خبر ایجاد هرگونه تشکل مانند اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را بازگشت به عقب خوانده بود، به وبنا اینچنین گفت:

شلیله: در امور صنفی نباید قلمرو ساخت و کسب‌وکارها را محدود کرد. وجود تنوع صنفی و انجمن‌ها به خصوص برای کسب‌وکارهای اینترنتی امری بدیهی است زیرا کسب‌وکارها می‌توانند از طریق آن مشکلات و درخواست‌های خود را پیگیری و مطالبه کنند. پیگیری‌هایی که باید از سوی نظام صنفی رایانه‌ای در این چند سال صورت می‌گرفت اما…


وی در ادامه گفت: برای کشوری که از ۷۰ میلیون جمعیت بیش از ۳۰ میلیون کاربر اینترنتی دارد و شاهد بیش از ۸۰٪ ضریب نفوذ اینترنتی هستیم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که بر اساس قانون حمایت از تولیدکنندگان نرم‌افزار ایجاد شده و مشکلات درونی بسیاری دارد نمی‌تواند به تنهایی نمی‌تواند با اشخاصی محدود تمام اکوسیستم استارتاپی را رهبری کند.

شلیله افزود: شخصی که تشکیل اتحادیه را بازگشت به عقب قلمداد می‌کند با فعالیت صنفی آشنا نیست و یا منافع خود را در خطر می‌بیند. فعالیت صنفی به هیچ وجه شخصی نیست و صحبت در مورد هزاران کسب‌وکار است. باید از تشکیل انجمن‌های صنفی در حوزه وب حمایت کرد و به دنبال تشکیل کانون کشوری برای صنف باشیم. در غیر اینصورت شاهد انحصار طلبی خواهیم بود و انحصار طلبی در بخش خصوصی به مراتب خطرناکتر از انحصار طلبی دولتی است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *