سعادت: تشکیل انجمن صنفی بازگشت به عقب است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

سعادت: اگر هر تشکل یا انجمنی برخلاف قانون عمل کند و وارد حوزه فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شود بدون تردید با واکنش سریع سازمان مواجه خواهد شد.

در نشستی که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ و عضو شورای مرکزی سازمان، اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد، سعادت در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص راه‌اندازی تشکل کسب‌وکارهای اینترنتی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای مصوب مجلس که سازمان پیرو آن تشکیل شده است، هر شرکتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجوز فعالیت دریافت کند. سازمان هم مسئول ساماندهی و نظم‌بخشی آن‌هاست و اگر هر تشکل یا انجمنی برخلاف قانون عمل کند و وارد حوزه فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شود بدون تردید با واکنش سریع سازمان مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: هیچ مخالفتی با تشکیل انجمن‌های تخصصی و کارشناسی نداریم اما تشکیل انجمن صنفی بازگشت به عقب است.


سعادت در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: یک فرش‌فروش در کنار فعالیت سنتی خود، سایتی هم برای فروش آنلاین راه‌اندازی کند این فرد کسب‌وکار اینترنتی نیست و باید از اتحادیه فرش‌فروشان مجوز فعالیت دریافت کند. حال اگر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی هم تشکیل شود و این فرد را مجبور به دریافت مجوز دیگری کند؛ برخلاف قانون تسهیل فضای کسب‌وکار است و بنابراین تشکیل انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی اشتباه تاریخی و بازگشت به عقب است.

بحری نیز با یادآوری اینکه ۱۳ سال پیش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از بطن انجمن شرکت‌های انفورماتیک که یک تشکلی با ۱۲ سال سابقه فعالیت بود متولد شد، خاطرنشان ساخت: اگر انجمن، ظرفیت کافی برای مطالبه خواسته‌های صنفی داشت فعالان صنف برای تبدیل انجمن به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با رأی هیات وزیران و پشتوانه قانون مجلس شورای اسلامی تلاش نمی‌کردند. کارایی و پتانسیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مقابل یک انجمن قابل قیاس نیست.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *