رونمایی از سرویس پرداخت موبایلی پول خرد در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

معاون وزیر ارتباطات از هماهنگی با بانک مرکزی و صدور دستور این بانک به تمامی بانک‌ها برای اجرای پروژه پرداخت پول خرد موبایل خبر داد.

به نقل از مشرق، نصرالله جهانگرد در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: برای تراکنش روی تلفن همراه با بانک مرکزی به توافق رسیده‌ایم تا برای سهولت بیشتر مردم بتوان امکان نقل و انتقال پول خرد برای خریدهای زیر ۱۰ هزار تومان نیز از طریق شبکه بانکی روی موبایل فراهم شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از ۵۰ درصد پرداخت‌های خرد زیر ۱۰ هزار تومان است، افزود: بر این اساس شرایطی در حال فراهم شدن است که کاربران بتوانند این پرداخت‌ها را نیز از طریق گوشی‌های موبایل خود و بدون اتصال لحظه‌ای به سیستم بانکی کشور انجام دهند. به این ترتیب قرار است یک حساب بانکی از سوی هر کاربر احراز شود تا پس از پرداخت‌های خورد انجام شده از سوی کاربر، یک گزارش کلی به سیستم بانکی ارایه شده و از حساب کاربر این مبلغ تجمیع شده، کسر شود.


جهانگرد گفت: این سرویس در راستای اجرای موبایل بانکینگ در کشور و تسهیل خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول خرد از طریق موبایل صورت می‌گیرد و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده و تا اواخر شهریور ماه این پروژه برای مردم اجرایی شود.

مشکل کسب و کارهای مالی حل شد

معاون وزیر ارتباطات همچنین از حل مشکل کسب‌وکارهای مالی نوپا (فین‌تک) با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و گفت: با اجرای پروژه پرداخت موبایل، فعالیت این شرکت‌های مالی نیز به عنوان شرکت‌های ثالث در خرید و فروش‌های اینترنتی با تعریف ضوابط مشخصی از فعالیت، شکل قانونی به خود می‌گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، انتقال دیتا با سرعت و کیفیت مناسب را از جمله حقوق ابتدایی مردم و کسب و کارها در کشور عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، بهبود فضای کسب و کارها و توانمندسازی استارتاپ‌ها و در نهایت صیانت از حقوق مردم طی چهار سال اخیر تعریف و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دولت الکترونیک و دولت موبایل گفت: با برطرف شدن مقدمات فنی و حقوقی به زودی نسخه موبایلی دولت الکترونیک با ارایه حدود ۳۲ خدمت به مردم فعال می‌شود.

جهانگرد از مصوبه دولت برای نظام‌مند کردن پرداخت الکترونیک مطابق با نظام استعلامات مالی دولت خبر داد و گفت: بر مبنای این مصوبه، اسناد پرداخت‌های الکترونیکی در نظام مالی کشور به گردش درمی‌آید و مصوباتی برای اجرای آن صورت گرفته که امیدواریم تا آخر امسال بخش اعظمی از پرداخت‌های خدمات الکترونیک روی موبایل قابل انتقال باشد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *