رقابت پیام‌رسان ایرانی بله با تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد گفت: «بله» نخستین پیام‌رسان ایرانی با امکان پرداخت است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای نرم‌افزار تلگرام باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرامرز خالقی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه این پیام‌رسان در نمایشگاه الکامپ امسال رونمایی شد، اظهار داشت: در مدت یک هفته از رونمایی آن این نرم‌افزار ۲۳۰ هزار بار نصب شده و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کانال و ۱۱ هزار و ۵۰ گروه در آن شکل گرفته است.

وی از شرکت سداد به عنوان بزرگترین هلدینگ فناوری‌های اطلاعات نظام بانکی یاد کرد و گفت: سداد که بانک مرکزی و بانک ملی ایران سهامداران عمده آن هستند، قصد دارد تا با تلفیق فناوری اطلاعات و نظام بانکی، به تسهیل امور مالی مردم کمک کند.
خالقی در ادامه میزان استقبال هموطنان از این پیام‌رسان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه سداد رساندن تعداد کاربران این پیام‌رسان به ۱۰، ۱۵ و ۳۰ میلیون نفر در سه مرحله است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار مورد استقبال مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار گرفته و محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی معاون وی کمک شایانی برای رفع محدودیتٔ‌های قانونی برای بسترسازی ارایه خدمات مالی به کاربران آن کردند، گفت: برای ایجاد امکان پرداخت در پیام‌رسان بله نیازمند مصوبه شورای عالی فضای مجازی بودیم که با همکاری وزیر ارتباطات، این مشکل رفع شد.


وی پیام رسان بله را نرم‌افزاری ایمن توصیف کرد و گفت: به عقیده مسئولانی که با آن آشنا شده‌اند، پیام‌رسان بله این امکان را دارد که از نظر مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دغدغه مسئولان را در استفاده کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای مشابه خارجی نظیر تلگرام رفع کند.

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گفت: پیام‌رسان بله روی بستر مخابرات ایران تعریف شده است و از این بابت هیچگاه قطعی نخواهد داشت مگر اینکه کل اینترنت کشور قطع شود.
خالقی از پیام‌رسان «بله» به عنوان مکمل سامانه «بام» بانک ملی ایران یاد کرد و گفت: هر دو این نرم‌افزارها در سامانه‌هایی طراحی شده‌اند که امکان هک کردن آن در حداقل ممکن است و تاکنون نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: البته در دنیای فناوری اطلاعات همواره نگرانی برای مقابله با هکرها وجود دارد اما می‌توان از آن پیشگیری کرد و فضای تبادل اطلاعات را امن نگه داشت.

وی با بیان اینکه هنوز سامانه «بام» (بانک اول من) با وجود قابلیت‌های فراوان بین مشتریان بانک ملی ایران رواج نیافته است، گفت: بام اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر دارد در حالی که بانک ملی ایران به تنهایی ۳۰ میلیون مشتری و ۶۲ میلیون حساب بانکی دارد و هنوز نتوانسته با گذشت یک‌سال از رونمایی بام، ۱۰ درصد مشتریان خود را جذب آن کند.
خالقی بخشی از مشکل را در معرفی نکردن درست این سامانه‌های جدید به مشتریان دانست و از رسانه‌ها خواست در معرفی این نرم‌افزارها برای رونق بانکداری الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک یاری کنند.

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد، این شرکت را یاریگر نظام بانکی کشور در امور فناوری اطلاعات دانست و گفت: هرچند رقابت در عرصه فناوری‌های نوین بانکی وجود دارد، اما برای پیروزی در این میدان قصد تخریب رقبا را نداریم بلکه اگر رقبا قوی‌تر کار کنند، ما نیز باید کیفیت کار خود را بیش از پیش ارتقا بخشیم.
وی یادآور شد: پیش از این، از آنجا که پیامک سامانه بام به سیم‌کارت کاربران ارسال می‌شد، امکان استفاده در خارج از کشور را نداشت که اکنون با استقرار پیام‌رسان بله، این محدودیت رفع شده است و کاربران می‌توانند در سفرهای خارجی خود نیز مدیریت مالی حساب‌های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *