دلنوشته‏‌های مدیرعامل ایسام و خزانه‏‌دار انجمن صنفی کسب‏‌وکار اینترنتی در مورد تشکیل اتحادیه

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶

تشکیل اتحادیه کسب‌وکار مجازی تاکنون با مخالفت‌هایی از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همراه بود. در ادامه به صحبت‌های سام مدن پور مدیرعامل وبسایت ایسام و خزانه‌دار انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی درباره تشکیل این اتحادیه می‌پردازیم.

مدن‌پور: چند روزى از آغاز بگو مگوهاى سردمداران کسب‌وکارهاى اینترنتی و رایانه‌ای بر سر تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهاى اینترنتى مى‏‌گذرد اما هرچه پیش مى‏‌رود، صبرم لبریزتر مى‌شود. اگرچه طى این روزها همقطارانم هر یک با زبانى رسا، دلایل خود را براى الزام تشکیل این اتحادیه بیان کرده‌‏اند اما از نگاه من که دریچه ‌اى است از وبسایت ایسام به دنیاى خریدار و فروشنده، تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهاى اینترنتى نه تنها الزام، بلکه ضرورتى است انکار ناپذیر است.

روزانه ده‏‌ها هزار کاربر ایسام، فعالیت‌هاى متعددى انجام مى‏‌دهند. کاربرانى که نه فقط به لحاظ مسافت بلکه از نظر جنس فعالیت نیز فرسنگ‏‌ها با یکدیگر فاصله دارند. از لوازم کامپیوتری و دیجیتال گرفته تا سکه و تمبر و اسکناس‌های کلکسیونری. از طرفی دیگر، نحوه فعالیت در ایران محدودیت‌هاى بسیارى را ایجاد مى‌کند.


در اغلب کشورهاى توسعه یافته، تمام تلاش مسئولین به کار گرفته مى‌شود تا مسیرها را براى صاحبان مشاغل کوتاه کنند و پرواضح است که در این شرایط آنها مى‌توانند با توان و انرژى بیشترى براى بهینه سازى کسب‌وکار خود و در نتیجه رشد اقتصاد و تکنولوژى پیش روند. اما در ایران در روى پاشنه دیگرى مى‌چرخد. صاحبان کسب‌وکار بایستى براى انجام کوچکترین فعالیت، ده‌ها مجوز از سازمان‌هاى مختلف دریافت کنند و هزینه‌هاى بسیار مالى و فرصتى را متحمل شوند. این موازى کارى‌ها نتیجه‌ای غیر از توقف در کسب‌وکار، دربر نخواهد داشت.

ما نیز در ایسام از گرفتن هیچگونه مجوزی مستثنی نیستیم و بنابراین رویه، بایستی برای هر دسته کالا مجوزی اختصاصی دریافت کنیم. بدیهی است که این امر، قطعا نشدنی است و ما برای گرفتن این مجوزها نیاز به اتحادیه‌‏ای مستقل و مجزا داریم.
اتحادیه کسب‌وکارهاى اینترنتى، نه تنها برای ما در ایسام، بلکه برای عده کثیری از کسب‌وکارهای اینترنتی امری حیاتی است. لذا بدینوسیله از مسئولان تقاضا دارم برای تسریع تشکیل این اتحادیه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *