پاسخ شلیله به صحبت‌های امروز سعادت در خصوص تشکیل اتحادیه کسب‌وکار مجازی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

امروز خبری توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منتشر شد که ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در واکنش به موضوع تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، به تشریح جایگاه قانونی سازمان و همچنین مفاد قانون نظام صنفی کشور در ماده ۲ و ۸۷ پرداخت و بر لزوم عضویت همه فعالان رایانه‌ای مطابق قانون مجلس در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد و مخالفت خود را به منظور تشکیل اتحادیه کسب‌وکار اینترنتی بیان کرد.

شایان شلیله عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی پس از انتشار این خبر در گفتگو با وبنا گفت: هدف از تشکیل اتحادیه کسب‌وکار اینترنتی رونق کسب و کارهای دیجیتال و حمایت از آنها است. تا به حال بحثی از تشکیل اتحادیه نبود و سازمان نظام صنفی نیز در این چند سال قدمی برای کسب‌وکارهای مجازی بر نداشت. اکنون که تشکیل این اتحادیه می‌خواهد از کسب‌وکارهای مجازی حمایت کند از طرف سازمان مخالفت‌های بی‌اساسی صورت گرفته و سنگ‌اندازی می‌کنند.

شلیله ضمن بی‌اساس خواندن اظهارات رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در خصوص مخالفت با تشکیل اتحادیه، گفت: زمانی که نظام صنفی رایانه‌ای (تیر ماه سال ۸۴) فعالیت خود را آغاز کرد کسب‌وکارهای مجازی در ایران به گستردگی امروز نبودند  و کسی هم با این صنعت آشنا نبود. تازه ۲ سال است که دوستان نظام صنفی با صنعت وب آشنا شدند و به دلیل نداشتن دانش کافی در این حوزه، صلاحیتی برای اظهار نظر دز این خصوص ندارند.


وی گفت: همانطور که بین صنعت نرم‌افزار و سخت‌افزار با صنعت وب فرق وجود دارد، کسب‌وکار رایانه‌ای نیز با کسب‌وکار مجازی متفاوت است. برخی از دوستانی که امروزه در مورد تشکیل اتحادیه اظهار نظر کرده‌اند و مخالفت‌هایی اعلام می‌کنند، پیش از این کسب‌وکار آنلاینی داشتند که ناموفق بوده است. البته نباید موفقیت آنها را در حوزه‌های دیگر نادیده گرفت اما شکست کسب‌وکار آنلاین این دوستان نشان دهنده این است که کسب‌وکار سنتی هنوز با مفهوم اکوسیستم استارتاپی آشنا نیست و مدیریت سنتی سبب شکست کسب‌وکارهای مجازی می‌شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *