حمایت قاطع اتحادیه فناوران از تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در واکنش به تشکیل اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: اتحادیه صنف فناوران صد در صد موافق تشکیل این اتحادیه است و از آن حمایت می‌کند.

سیدمهدی میرمهدی افزود: تا قبل از سال ۹۵، اتحادیه فناوران تهران مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی را صادر می‌کرد که به دلیل محدودیتی که داشتیم، با ابلاغ آیین‌نامه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت این کار از ابتدای سال ۹۵ به اتاق اصناف استان‌ها سپرده شد.

وی اضافه کرد: با ابلاغ این آیین‌نامه تمام مدارک فروشگاه‌های اینترنتی که از اتحادیه مجوز فعالیت گرفته یا در شرف آن بودند، از سوی اتحادیه به اتاق اصناف ارایه شد و اکنون که تعداد اعضا افزایش یافته، طبق قانون نظام صنفی اتاق اصناف درصدد تاسیس اتحادیه کشوری برآمده است.
میرمهدی با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی نیازمند یک اتحادیه کشوری هستند، گفت: فعالان فروشگاه‌های مجازی و کسب‌وکارهای شبکه‌ای نیازمند اتحادیه‌ای هستند تا بتوانند مشکلات خود را آنجا بررسی و حل و فصل کنند.
وی تصریح کرد: البته طبق آیین‌نامه‌ای که تدوین شده است، استارتاپ‌ها ربطی به این اتحادیه ندارند و شاید در آینده با تعریف قوانین مربوط به آن جذب این اتحادیه شوند.


ادغام اتحادیه یا تشکیل اتحادیه

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه تشکیل اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی ربطی به ادغام اتحادیه‌های همگن ندارد، گفت: این دو موضوع کاملا جداست. اتحادیه‌های همگن، اتحادیه‌هایی هستند که بخش عمده‎ای از کار آن‌ها مشابه هم است. مثلا در حوزه خودرو ۱۸ اتحادیه وجود دارد اما تشکیل اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای اینترنتی کاملا ضروری است زیرا هنوز این کسب‌وکارها متوالی مشخصی ندارند و فعالان آن سردرگم هستند.

وی گفت: طبق قانون نظام صنفی هر صنفی که تعداد اعضای آن پروانه کسب دارند، از ۳۰۰ نفر بیشتر باشد می‎‌توانند اتحادیه تشکیل دهند و اکنون بیش از ۲۵۰۰ فروشگاه مجازی در کل کشور مجوز فعالیت گرفته‌‎اند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *