ساخت تیزر تبلیغاتی با ۵۰٪ تخفیف برای شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با در نظر گرفتن شرایطی خاص به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تیزر تبلیغاتی آنها آمده اما ظاهراً این کار تنها توسط کارگزارانی خاص قرار است صورت گیرد.

تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به کالا و خدمات خارجی نقش پررنگی داشته باشد تا جایی که مقام معظم رهبری در بیانات خود تأکید داشتند که شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی هستند که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.

شناخت دقیق این شرکت‌ها و حمایت از آنها توسط مردم و مسئولان می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد اما متأسفانه اغلب مردم شناخت دقیقی از کالاهای دانش‌بنیان ندارند، کالاهایی که همان خدمات و کالاهای ساخت ایران است با بهره‌گیری از علم، فناوری و توانمندی داخلی و با ارزش افزوده بالا تولید و عرضه می‌شوند.


به منظور پوشش این خلأ (عدم شناخت دقیق مردم نسبت به کالاهای دانش‌بنیان)، تبلیغات محصولات و اقلام توسعه‌یافته توسط این شرکت‌ها در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.با پیگیری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری امکان استفاده از تخفیف تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی و تهیه کلیپ معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی کارگزاران تبلیغاتی فراهم شده است.
براساس اعلام جدید این ستاد که رونوشتی از آن در اختیار معاونت امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی قرار گرفته، آمده است که متقاضیان می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی تهیه اقلام تبلیغاتی (کلیپ و تیزر) از سوی کارگزاران در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

به گزارش تسنیم، از متن اطلاعیه و نامه درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تخفیف تهیه اقلام تبلیغاتی (کلیپ و تیزر) بر می‌آید که معاونت علمی قادر به پاسخگویی تمام درخواست‌ها نیست و با محدودیت‌هایی مواجه است.
در بخشی از اطلاعیه مذکور آمده است که مسئولیت محتوای ساخت کلیپ و تیزر به عهده شرکت متقاضی است و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر خروجی تولید شده توسط کارگزار تبلیغاتی نظارت می‌کند.

با وجود این اقدام قابل توجه در راستای حمایت از محصولات دانش‌بنیان و معرفی آن به کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان دغدغه‌ای در این باره دارند و معتقدند تا زمانی‌که کارگزار تبلیغاتی مشخص نباشد، نمی‌توان به خروجی آن امیدوار بود.در شرایط فعلی، شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی استفاده از این تسهیلات نمی‌دانند با چه کارگزاری مواجه هستند و نمونه کارهای آن چیست.
با توجه به اهمیت چنین تصمیمی برای معرفی محصولات و اقلام دانش‌بنیان به جامعه، بهتر است معاونت علمی فرآیند تولیدات تبلیغاتی را به صورت شفاف اعلام کند تا شرکت‌های متقاضی قادر به تصمیم‌گیری و اختصاص بودجه‌ای مشخص برای انجام این کار باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *